Ako pre koho

Hej zdarec,

kazdy starec,

tak podme na vec,

vsak uz je marec.

Marec sa k nam uz potichu prikradol a s nim aj nove zaciatky. Ale o tom potom.

Zacnime tam, kde sme prestali. Strnasteho februara, Valentin. Stravili sme ho v Iowe, pozeranim skol pre Hannu. V ten den sme navstivili Luther college. Pomerne skoro rano sme prisli do skoly, kde nam dali nas rozvrh, a potom sme sa vybrali na obhliadku kempusu. Potom si Hannah sla sadnut na hodinu kreativneho pisania a potom sme mali obed. Takisto nam podrobne porozpravali o skolnom ($43,000 na rok- vtedy ma az otocilo) a navstivili sme aj jazzovy orchester a zbor, v ktorom bol ucitel cisto ciste anglicky upir. Vysoky a stihly, bledy, sedive vlasy a biela kosela s vestou. Dokonca nam aj poradil restauraciu v meste, kde by sme mohli ist na veceru, a ked sme tam dosli ,tak som ocakavala krv na jedalnom listku, ale nanestastie tam boli len burgre a cestoviny. Potom sme sli na nejaky hobojovy koncert v tej skole a o takej deviatej sme superne unaveni dosli do hotela. A kedze bol valentin, pre nich to je zjavne vyznamny den, tak sme si vymenili darceky. Nejake cokoladky, cukricky, nejake srdiecka, pohladnicky, podprsenocky. Hej. Potom som ja s Hannou bola este chvilu nevydrzatelna, kedze sme spali  v jednej posteli, ale rodicia nas nekompromisne poslali spat. Valentin vsak nebol stastny den pre vsetkych. V Sioux Falls totiz havarovalo auto, ked vyslo z dialnice, a prevratilo sa. Na mieste zomreli vsetci styria ludia, rodicia a dve deti. Sofer nemal alkohol v krvi, iba jednoducho vysli z cesty. Najhorsie vsak je to, ze ich tretie dieta chodi na vysoku a teraz sa z nej stala sirota. Vcera bol pohreb a pred skolou sla cela procesia funebrakov, policajtov a rodinnych prislusnikov. My sme sa na to mohli ist pozriet pocas piatej hodiny a uctit si ich pamiatku. To dievca, ktore zostalo same, malo na tvari absolutne nepritomny vyraz, akoby videla ducha. To len tak na okraj.

Dalsi den sme museli vstat este skor, pretoze nasa druha skola bola hodinu a pol od miesta, kde sme boli ubytovani. Bol to Cornell a prisamvacku, ked v Lutherovi bol jeden anglicky upir, tak Cornell bol PLNY anglickych upirov. Alebo aspon carodejnikov z Harryho Pottera. Verte mi, ta skola nevyzerala ani trochu z tohto storocia. http://www.ctcl.org/files/images/cornell/cornell-college1000x699.jpg Mali tam chram v strede kampusu a ked sme donho vosli, po celej kaplnke boli pistale z gigantickeho organu. Ludia vsak vyzerali celkom nornmalne, neprejavovali ziadne znamky nadprirodzenosti. Hlavne ked sme sa sli pozriet na intrak a v jednej izbe hral chalan League of Legends. (!!!!!) Potom som sla s Hannou na jednu hodinu kreativneho pisania, ktora bola v DOME. Ziadna trieda, oni jednoducho odkupili dom ich byvaleho ucitela pisania, ktory  byval hned oproti skole predtym ako zomrel, a teraz v nom maju hodiny. Bolo to nieco fantasticke. Potom nas vsak cakala sesthodinova cesta domov. Hannah strikovala ako stara babka a ja citala AP biologiu. Tieto dva dni chodenia po skolach nas tak strasne vystavili, ze sme boli nadseni, ked sme konecne dosli domov a zalahli do postele. V sobotu sme s Hannou sli do kina na Les Miserables/Bedari. Neviem, ako velmi popularne to je na Slovensku, ale ja som sa tohto muzikalu nevedela dockat asi tak od leta. Bolo to hlavne kvoli obsadeniu a pomerne podstatnemu faktu, ze je to muzikal. Avsak, presiahlo to vsetky moje ocakavania. Kazdy, kto to nevidel, odporucam vam ist do kina hned teraz. A nezabudnite si vreckovky a podla moznosti nie prilis vela mejkapu, lebo ked z miestnosti vyjdete, tak budete pravdepodobne vyzerat ako banda nocnych mor z Elm street. Niezeby to bola personalna skusenost. Musim sa vsak priznat, ze ked som vodopad v polke filmu spustila, tak sa nezastavil az do konca. Skratka, ef e en o em a el en e.

V nedelu sme museli operkovat jedno trojrocne dievca. Ta je prave vo veku, kedy neposedi na zadku a tak sme sa s Hannou poriadne zapotili. Museli sme hral skyvacku v malom dome asi dve hodiny! Nedalo sa ju od toho odhovorit. Aj sme sa tvarili, ze sme mrtve, aj sme skusali, ci nechce spinkat alebo citat si rozpravocku. Nie, ona sa musi hrat na skryvacku. Bomba. Fakt dufam, ze moje dzeci budu velmi kludne, pokojne, mierumilovne a pocuvne rovnako ako ja. Ak nie ,tak prejdem k nasiliu. Hahaha.

V pondelok sme mali stale prazdniny, tak sme sa rozhodli mat prespavacku s Hannou v mojej izbe. Vyzera to asi tak, ze sa mi Hannah nasackuje do postele, slohne vsetok paplon a konci to vankusovou vojnou, kedy nic nie je tak, ako to ma byt, vsetko je hore nohami. V pondelok bol osudny den, ked mali byt vyvesene vysledky kastingu na muzikal. Aj pravdupovediac, vysledky boli zaskocive. Hannah nedostala hlavnu rolu tak, ako to kazdy ocakaval, vratane jej. Hlavnu rolu dostala jedna maturantka, ktora ma bozsky hlas, ale jej herecke a tanecne schopnosti nie su velmi rozvinute. Oni vraj uprednostnuju seniorov pred juniormi, pretoze toto je ich posledny rok, ale pravda je taka, ze toto je posledna prilezitost aj pre juniorov, pretoze muzikal robia iba kazde dva roky. Hannah bola absolutne zrutena, pretoze sa celkom spoliehala na to, ze dostane tu rolu. Namiesto toho skoncila v choruse, kde nebude mat ziaden text, v podstate to je komparz. Ja som sa celkom statocne vyrovnala s tym, ze som sa nedostala do chorusu, ale do pomockarne. Nacviky sa zacali v stredu po skole a ja som sa pomerne rychlo do toho dostala. Tym myslim prace s vrtackou, pilou a inymi nebezpecnymi nastrojmi, od ktorych doma utekam asi tak rychlo ako Bodo. A aj ma to dokonca bavi. Uz sa tesim, ako v aprili pojdem na ten muzikal a budem si hovorit: A, toto som ja postavila. A ako sa budem modlit, ked budu tancovat na vyvysenej plosine, aby sa to nezrutilo. V piatok a v sobotu mala Hannah zaverecnu sutaz sezony z oral interp. Bolo to v Sioux Falls v inej skole, Washingtone. Bola to aj najdolezitejsia sutaz, pretoze z nej sa postupuje do Nationals do Alabamy v juni. Ja s Karen a Thomas sme tam boli s Hannou cely cas. V piatok mala dve kola cez ktore sa prebojovala do dalsich sobotnajsich kol. V sobotu mala nehoraznych sest kol, cez ktore sa dostala az do finalovej sestky aj s duom aj s dramou. Z dramy nebola vybrana, ale jej duo ako jedno z troch postupilo do nationals, takze alabamsky Birmingham ju ocakava. Je to uspech, pretoze na zaciatku tam bolo asi 50 dui/duov/duu. Rada chodim pozerat Hanninu interp, a humorne kola su tie najlepsie. Raz, ked sme ju prisli podporit, na skole v tom istom case bola aj gymnasticka sutaz, tak som tam sla zavidiet. Bolo to nieco uzasne, decka tam lietali vo vzduchu. Sutazilo sa v telocvicni vo viacerych disciplinach naraz ako kruhy, bradla, kladina. Boli tam dievcata vsetkych vekovych kategorii, mali vsak spolocne to, ze im chybali chrbtove kosti. Nie vsak metaforicky, oni fakt nemohli mat kosti. Ja som len zabudala zavriet sanku. Ked uz hovorime o tanci, moja dance & fitness telesna je velmi zaujimava. Minule som bola jemne nahnevana, pretoze som siesty krat za tento rok behala pacer, co sa do slovenciny preklada ako smrt. Napriek tomu je to vsak po vacsine zabavna hodina. Ucitelka nam zvycajne donesie styri  Nintenda Wii a my tam s nimi v ruke tancujeme Just dance. Vyzera to asi takto: http://youtu.be/0pi84SAuHYM?t=1m18s A toto je just dance: http://youtu.be/6rBFtCJ255w?t=36s Najvacsi zabijak je vsak ked robime P90X, co je ultimate killer na formovanie svalov. Teraz sme vsak presli na Zumbu, co je tiez sranda.

Ale naspat k teme. Potom ako Hannah nevedela co robit od radosti z toho, ze sa dostala do Nationals, my sme s Hannou mali nocne plany a to lock-in v kostole. Zavreli tam asi 20 deciek v kostole a donutili ich modlit sa a postit. Ale nie, hrali sme vybijanu, spievali, hrali frisbee o druhej v noci vonku a rozhodne nespali. Potom nam klipkali oci rano na omsi. Niektori dokonca zaspali. Tato prespavacka bola mienena pre Katy, ktora po pol roku minuly utorok odisla naspat domov do Minnesoty. Prisla asi tyzden po mne a viedla tu skupinu, ktora hrala cez omse. To je ta, s ktorou som bola lyzovat jeden den. Bola uzasna a hrozne ma mrzi, ze odisla a ju tiez mrzelo, ze musela odist. Ale vsak to patri k zivotu. Potom v nedelu vecer som namiesto spanku pozerala Oscarov. Trochu ma to sklamalo, pretoze v kazdej kategorii sa opakovalo dookola tych istych 10 filmov, ale svetly bod programu prisiel, ked Jennifer Lawrence si isla po sosku a na schodoch sa potkla a spadla. Uz dlho som sa tak nezasmiala. Mne je vsak jasne, ze keby som sa ja niekedy ocitla v tej istej situacii, pravdepodobne by som sposobila nejaky druh katastrofy ako poziar alebo nieco take. Takze myslim si, ze potknutie je celkom solidne.

Vcera bol prvy piatok bez akejkolvek sutaze, iba mala Hannah nacvik muzikalu a ja tech, ako kazdy den po skole. Vacsinu casu som pilkovala  a s radostou vam oznamujem, ze mam stale dvadsat prstov. Aj vsetci okolo mna. Chvilu som pracovala aj v kostymarni, co je asi najlepsie miesto na skole. Ked som tam prvykrat vosla, skoro mi oci vypadli. Dve poschodia kostymov od podlahy po strop z roznych dekad minuleho storocia. Keby som len tak zila v minulom tisicroci a mohla nosit vsetky tie nasuchorene saty a sukne a korzety. Je to asi ten najvacsi satnik, aky som na vlastne oci zazila a ja som tam pracovala! Vyberala som totiz kostymy pre hlavne postavy. Keby som mohla, tak by som si odtial slohla nejake saty na nas najblizsi jarny tanec – Spinsters. Je to damska volenka. Najhorsi problem je vsak ten, ze Hannah ma vtedy All state band v Rapid City, takze budeme mimo mesta. :/

TEnto stvrtok som bola po skole na jednej prednaske v research centre o Dni v kozi genetickeho vyskumnika. Bolo to fascinujuce a kazdy, kto tam isiel, dostal bonusove body. Robit s genetikou by ma hrozne bavilo, ale na druhej strane composition sa tomu zacina vyrovnavat, kedze som dostala rovnaky pocet bodov za povinnu esej, ktoru sme museli na hodine zosit dokopy pre Sioux Falls district, ako Hannah. Hodnotila sa slovna zasoba, forma, plynulost, organizacia, hlas a nejake dalsie dve kategorie. Ja som zo vsetkeho dostala plny pocet bodov, ako Hannah, len z word choice som mala 4.5, tak ako aj Hannah. O, a tu vam pridavam jeden moj paper z composition.P1080312

No a vcera sme teda po skonceni muzikalovania sli ku Grahamovi na Winter olympics. Prvy den, co som tu v auguste prisla, sme mali saxophone summer olympics u Jareda, a slubili sme si, ze urobime aj zimne. Tak sa konali vcera u Grahama a prislo nan aspon 15 deciek. Mali sme rozne sutaze. Ja s Hannou sme dokonca vyhrali zlato v kategorii freestyle dance. Tancovala som totiz zatial co Hannah spievala americku hymnu. Boli sme bombasticke. Ja som este vyhrala zlato v kategorii napodobnovania zvierata. Napodobnila som kona a na stupnici presvedcivosti od nula po pat som dostala 5, co znamena, ze v postate ja som kon.

Konce su vzdy ta najtrapnejsia cast mojich prispevkov, lebo nikdy neviem ako ich ukoncit. Tak vam len tak narovinu teraz hovorim dobru noc.

 

 

 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ako pre koho

  1. Vandaaaa Pandaaa Srandaaa píše:

    Ľubicaaaa nepíš svoj blog pred našim obedom lebo potom to tak aj dopadne. Mamina včera neposolila polievku a zemiaky posolila DVAKRÁT! 😀 A mimochodom už sa vráť konečne, lebo všetko musím robiť ja, lebo Lujzka je chorá a nerobí nič a ty si v Amerike. Všetko prádlo je na mne, upratovanie tiež a tak isto aj Boďove exkrementy na našej záhradke. 😀
    A inak ty fakt robíš v kostýmarni??? 😮 To aj ja chcem!

    http://www.youtube.com/watch?v=8O7551YdeVY Toto robíme na gymnastike a už to viem…. Mám ešte ďaleko k tým tvojim gymnastkám??? Hm?

  2. starka píše:

    Trvalo mi to dlho kym som pochopila co si ty tam robila s tou vrtackou a kladivom , ale uz som prisla ze po nasom si pomahala staviat kulisy do divadla heheh takze uz vies narabat aj s vrtackami a kladivami. , Starky bude velmi rad ked prides do nas a budes mu pomahat v pivnici heheh. Teraz cez prazdniny bola u nas Lujzka ked Vanda s rodicmi sa chodila lyzovat ale ona bola chora mala aj teploty , nechcela ani nic jest co som jej davala a viem ze to mala niekedy rada ,Potom sa mame stazovala ze bola u nas hladna ,neviem ci jej to uveris lebo u nas je vzdy nieco na jedenie ci nie ????? vsak to poznas xiixixi??? Na buduce ked pride bude si musiet doniest aj jedalny listok co mam varit heheh.. No ja ti drzim palce vo vsetkych skuskach aby sa ti splnili vsetky sny

Pridaj komentár

