Konecne aktualizacia

Prave som dopozerala DVD marching bandu z Kalifornie, ktore sme vcera dostali na zimnom symfonickom koncerte. Musim povedat, ze neexistuje nikto lepsi, ako nas marching band ucitel. Nas druhy ucitel, jeho oco, tento rok po 44 rokoch kariery ide do dochodku a vsetkym je z toho do placu, hoci niektori ho nemaju radi, lebo je panovacny. Jeho syn vsak nezdedil absolutne nic z tejto panovacnosti a myslim, ze ho bez akychkovek problemov mozem vyhlasit za najlepsieho cloveka, akeho som kedy stretla.

Chceli by ste vsak vediet, ako sa mam vo svete? No tak vam to prezradim. Vcera sa konal kasting do jarneho muzikalu Crazy for You. Hannah si pustala CD z toho muzikalu posledne 4 mesiace a kazdy den o tom basnila, ako sa uz nevie dockat. Ja som sa nevedela dockat tiez, pretoze divadlo je absolutne skvele. Nanestastie, je tu ten jeden drobny problem. Na kastingu musis zaspievat. A tak za zacali dlhe chvile ucenia spevu, kedy sa Hannah marne snazila naucit ma trafit spravny ton. Naucit mna spievat je asi tak pravdepodobne, ako povedat skreckovi, nech sa zmeni na zebru. Teoreticky to je mozne, pretoze vsetky zive organizmy maju v podstate rovnake geny, kedze vedci tvrdia, ze vsetky organizmy maju spolocneho predka. Avsak, u niektorych organizmov sa niektore geny prejavia a niektore sa vypnu. Vdaka tomu nemas zaludok v mozgu, takze sa ti mozog netravi. Budte za to vsetci vdacni!

Takze som sa snazila nejak zo seba vytlacit nejake zabudnute geny spevaka a zaspievat aspon slusne, ked uz nic ine. V pondelok sme mali po skole teda prve kolo kastingu, spievanie. Bola som mierne povedane mierne nervozna. Na rovinu povedane, bola zo mna roztrasena zelatina. Vosla som do miestnosti, zaspievala som embraceable you z Crazy for You a vysprintovala som von. V miestnosti boli styria ludia: moj “milovany” do seba zahladeny byvaly ucitel divadla, ktory zboznuje Fletchera, potom dve ucitelky spevu a Hannina oral interp ucitelka Ms. Simon, ktora ma pozna najlepsie, lebo velmi casto oxidujem v jej triede. Jej oblubena fraza je: Lubi, shut up. Je mlada, roztlieskavacka, a je tzv. triple threat: vie spievat, tancovat a hrat. Zaspievala som a musim povedat, ze som uspesne trafila 50% not. Ta druha strana je, ze som netrafila 50% not.

Potom sme sa sli do telocvicne naucit tanec, ktory sme v utorok predvadzali. Spoliehala som sa na to, ze vsetko, co si pokazim v speve, si vynahradim v tanci. A ked nie, tak sa budem aspon usmievat a verit v svetovy mier. Takze tanec dopadol celkom dobre, vysledky kastingu budu vsak zverejnene az v pondelok, co znamena, ze cele prazdniny budem v krcoch. Som si celkom ista, ze Hannah dostane hlavnu rolu, pretoze ona JE triple threat a z uchadzajucich 110 ludi tam nie je nikto, kto by bol schopny byt tak entuziasticky a plny energie cely cas. Ja sa chcem dostat len do chorusu, co znamena, ze by som nemala ziaden hovoreny text, iba by som bola vo vsetkych tanecnych cislach.

Na to si vsak musime pockat do pondelka, pretoze v stredu mame iba pol dna skoly a v stvrtok, piatok a pondelok mame volno vdaka tomu, ze isty Abraham Lincoln a este nejaky dalsi prezident mal vo februari narodeniny. A chcete vediet, aky to je oblbovak, ze pol dna skoly? No to vam teda poviem. Skola sa zacne o 7:30 namiesto 8:30. Kazda hodina ma 45 minut, nie 49 ako normalne. No viete si to predstavit? az o styri minuty nam skratia kazdu hodinu. A samozrejme, nemame obednu prestavku a AD room, co je ta kratka hodina, kedy mame “citat”. Aspon ze hned potom pride leharo kemping v podobe volna.

Doma vsak sediet nebudem, zajtra totiz odchadzame na prehliaky vysokych skol pre Hannu. Ideme do Iowy, vzruso. Hanne totiz chodi kazdy den priemerne 5 listov z roznych vysokych skol po celej Amerike, ktore sa o nu zaujimaju. I ked vacsina z nich su nejake zapadakovske skoly, niektore stoja za to, ako napriklad taky Brown. Pre nevzdelanych – to je skola, kde chodi Hermiona z Harryho Pottera. Mne takisto prisiel list z National Honor Society, co je organizacia, ktora prijima studentov s dobrymi vysledkami a vynimocnymi schopnostami. Bohuzial, nemozem sa prihlasit, pretoze buduci rok tu uz nebudem. Ked si vsak na internete skontrolujem znamky, tak tam mi ukaze, kolka v poradi som percentualne na skole a momentalne moje priemerne skore znamok na skole je druhe najlepsie. Z 2000  ziakov. Avsak, problemom moze byt aj to, ze ostatnym ziakom sa zaratavaju vsetky predosle roky, zatial co mne sa pocita iba minuly polrok. ALe aj tak. O, este sa potrebujem povytahovat. Minuly tyzden sme mali rodicovske, ale tu su iba konzultacie s ucitelmi. Karen s Thomasom teda navstivili vsetkych mojich ucitelov. Zacali ucitelom biologie, ktory povedal, ze som velmi inteligentna, a ze to bolo dobre riesenie, ze som sa preradila do AP biologie. Moja chemikarka povedala, ze som sa MALA preradit do tazsej chemie, lebo tato je prilis lahka pre mna. Moja composition ucitelka povedala, ze som velmi dobra v pisani. DOkonca prezradila, ze poucila jednu z mojich eseji ako ukazku pre nejakych ziakov. A ked som minuly tyzden zabludila do triedy mojho byvaleho ucitela americkej literatury, tak som tam nasla moj projekt o Langstonovi Hughesovi z minuleho polroku. Vsetky projekty uz davno vyhodil, ale moj tam stale ma ako ukazku pre novych studentov. Musim povedat, ze ten projekt vyzeral velmi vkusne.

Chcela by som sa vam ospravedlnit za to, ze som dlho nenapisala nejaky clanok, ale cez tyzden mi to nejak nevychadza a cez vikend stale nieco robim. Pred dvoma tyzdnami som napriklad bola na vylete s kostolom. Sla som sama bez Hanny, pretoze ta mala ako zvycajne sutaz. Konalo sa to vo Wisconsine, asi 5 hodin cesty. V snehovej burke to je vsak solidnych 6 a pol. Bola som tam tri dni, sice to vyzeralo, akoby som prisla a odisla. Dokonca som sa tam dostala aj na lyze. Nanestastie, kopec bol v podstate plochy. Bolo to nieco ako stare dobre Donovaly. Prekvapive bolo, ze asi 80% lyziarov boli snowbordaci. Teda, lyzovanie je z neznameho dovodu menej popularne ako snowboard. Samozrejme, to preto, ze snowboardovanie je “cool”. Jedno dievca, ktore tam s nami bolo, chcelo vyskusat snowboard prvy krat v zivote. Nebol to jej najsvetlejsi moment zivota a som si ista, ze to uz niekolko krat olutovala, ale aspon si vyskusala. Neslo jej to absolutne, bola zufala a stale padala, ale drzala sa. Raz vsak spadla na gebulu a musela ist do nemocnice s otrasom mozgu. Hovorim, nebol to jej najjasnejsi moment zivota. Ja som si vyskusala lyzovanie este raz. Bolo to minuly tyzden, ked som sla na mestsky kopec spolu s jednym dievcatom z kostola – nie s tym s otrasom mozgu. Ten kopec bol nieco take ako Pezinska baba pre Bratislavcanov. Najhorsie bolo, ze sneh bol iba na tom jednom placi a nikde inde, kedze my tu v podstate zazivame suchu zimu. V nedelu nam tu vsak nasnezilo, niektore skoly dostali dokonca prazdniny. Samozrejme, nie Lincoln.

Ked uz hovorime o sneznych prazdninach, my sme tiez mali jeden volny den vdaka zlemu pocasiu. To bol asi najlepsia chvila mojho zivota. Pamatam, akoby to bolo pred troma tyzdnami. Bola som chora, stratila som hlas a bolelo ma hrdlo. Skolu som vsak nemohla vynechat, pretoze z biologie by som prepadla. Tu je vynechanie skoly asi horsia vec ako topenie maciek.

Tak som si citala 17 kapitolu z 1300 stranovej ucenbnice biologie a zaspala som. Hannah ma prisla zobudit s dvoma skvelymi spravami: vecera a zajtra nejdeme do skoly. Ja som zvyskla ani neviem ci od hladu alebo od stastia. Oznamili to totiz v telke na lokalnom programe, zevraj ma byt silny vietor a minusove teploty, takych peknych minut tridsat. Den sme s Hannou stravili neplanovanym pokracovanim Starwars maratonu, kedze som stale nevidela vsetky casti. Ten sa konal u Josha doma a zucastnila sa neho stala partia. Samozrejme, prisiel aj Jared. A ked niekto da dokopy tych dvoch, tak namiesto toho, aby sa ich vedomosti scitali, ich veky sa odcitaju a stavaju sa z nich male decka. Najprv okradli vsetkych ludi na gaucoch o vankuse, potom si slohli aj matrac z gaucov, takze sme museli sediet iba na tom rame. Potom sa nahanali a ohadzovali vankusmi, rozliali sprite a robili ramus. Potom sli bosi behat okolo domu, pricom pripominam, ze sme mali v skole volno kvoli minusovym teplotam. Z filmu som v podstate nic nemala, ale aspon som sa nasmiala.

A potom tu je este ta malickost, ktora sa vola Super Bowl. Ak s tym niekto nie je oboznameny, tak to je obrovska udalost, ktoru slavia vsetci Americania. Je to zapas v americkom futbale, taky ten najvacsi. Je to pre nich asi nieco take ako pre nas hokejove majstrovstva, ibaze oni pozeraju iba ten jeden zapas, vacsina ludi sa nestara o predosle vysledky timov. Vacsina pravdepodobne nema ani potuchy, kto hral v zapase. Ja som vsak z neznameho dovodu bola priputana k telke a nemohla som z nej odtrhnut oci. Hrali Ravens z Baltimoru a 49 z San Francisca. Ravens vyhrali. Mne sa vsak najviac pacilo, ze treneri tych timov su bratia. Haha. Viete si predstavit, ako trapne musi vyzerat ich domaca situacia? Taka rodinna vecera musi byt velmi mlkva. Treneri dvoch najlepsich futbalovych timov v celej Amerike a rivali spolu jedia na Vdakyvzdanie za jednym stolom. Ja si to proste neviem predstavit. Americania vraj jedia pocas Superbowlu najviac hned po Vdakyvzdani. Neviem, ci to je pravda az do takej miery, ale jedla sme mali kopec. Sli sme k Hanninym krstnym rodicom, ktori byvaju o dve ulice dalej. Pre nich je to tradicia ist tam. Oni takisto neboli nejaki sledovaci, najviac sa tesili na polcas a na reklamy. Reklamy pocas Superbowlu totiz stale vychadzaju nove, pretoze sa to firmam oplati, lebo enormne mnoztvo ludi cumi v tom momente na telku. A polcas, pochopitelne, bol top vecera. Vystupovala Beyonce a s nou sa pre tuto prilezitost navratili aj Destiny’s child. Jej vystupovanie bolo bravurne, uchvatne a nazivo. Ako inak, klaniam sa pred tebou, Beyonce.

Teraz sa uz musim pobrat, lebo som tu stravila uz polku dna. Dufam, ze sa vidime coskoro!

Vasa milovana.

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Konecne aktualizacia

  1. mamamia píše:

    nemohla prísť porota z kastingu za Tebou do sprchy? Vtedy Ti to ladí jedna radosť 🙂 – a keby nie, tak voda zo sprchy prehluší všetky falošné tóny.
    A ešte jedna otázka z upper Biologie – v ktorom štádiu metamorfózy DNA došlo k mutácii génov u Teba – mňa na angličtine šupli zo skupiny číslo 4 do nižšej skupiny číslo 3 😦 – alebo žeby som nebola Tvoja matka?

  2. Anka píše:

    A ta Hanicka ona bude tiez herecka ako jej bracho – ked je teda taky tripple talent? Idu jej tak dobre aj ine veci, ako sience predmety ci len tie umelecke veci :-)? A jej brat studuje herectvo aka ja sanca, ze sa uplatni a ze ho uvidime niekde na zaciatok v Greys Anatomy alebo tak :-)??? Verim, ze sa dostanes do tej tanecnej casti aspon – drzim palec. My tu mame este stale kopce snehu v SNV a vy tam asi nie tak vela co? Zuri tu stale chripka ale zatial sa ako-tak drzime.

  3. mamamia píše:

    ja by som chcela tiež aktualizovať status v našej rodine – Lujzka je v eufórii, pretože niekde na nete našla informáciu, že nejaký predchodca Dobeslav v 15 st. patril k najvýznamnejším poľským husitským vojvodcom, a ona je vlastne šľachtičná. Vraj to povie spolužiakom aj dejepisárke, aby sa k nej správali primerane jej vznešenému pôvodu. Neviem, či sa nenechá voziť do školy limuzínou s osobným šoférom :).
    No a Vanda chce, aby sme ju prihlásili do letného tábora. No dali sme jej podmienku, že musí obmedziť internet a FB – tak teraz strúha dobrotu – do konca februára – vtedy je posledný dátum na zaslanie prihlášky. Vraj to vydrží tých pár dní 🙂

  4. oco píše:

    ak sa titul slachticna odvadza od osobneho sofera a vozenia do skoly, tak je lujzka od detstva urodzena a ja som jej osobny sofer. mozeme kupit aj limuzinu, len sa bojim, ze je dlha a trcala by nam z ulice na oboch stranach, takze by jozo ráž musel chodit dookola.

Pridaj komentár

