KRV a upiri

Ahojte. A nova raz sa s vami prichazdam podelit o moje zazitky. V den, ked som vam naposledy pisala, som bola doma chora. Teda, povodne som chcela byt doma, ale tu zjavne musis chodit do skoly az dokym ti netecie sliz z usi. Tak som bola doma prve tri hodiny a potom po mna prisla Karen a zobrala ma do skoly, lebo mi vraj nebolo dostatocne zle. Tu mozes totiz vymeskat iba 10 dni skoly z akehokolvek dovodu pocas celeho skolskeho roka. To by na Slovensku neobchodilo. Tu by sa nieco take ako strajk nikdy nestalo, pretoze vsetko tu ma svoje pravidla a madze. Ucitel neocervenie ako paprika, ked ho niekto vytoci. Jednoducho ho posle do riaditelne a nebude mu davat ziadne prednasky o dovere a charaktere.

Uz odpocitavam dni do Vianoc, pretoze mam pocit, ze Vianoce tu uz davno mali byt. Mame uz stromcek, dokonca aj darceky pod nim, litre snehu a kosu. Doma z neznameho dovodu fungujem ako hlavny elektrikar, pretoze ked nejake svetlo na stromceku zhasne, ja mam za ulohu to vymenit. Je to vsak velmi piplava robota, pretoze ked jedno svetlo sa vypali, tak zhasne cela sekcia svetiel a ja potom musim odmontovat kazde svetlo samostatne, zistit ci funguje a nahradit ho novym, ak nie. Bud si cenia moj talent, alebo vedia o tom, ze elektrarcinu mam v krvi, alebo proste si povedali “ prisiel glupy co to spravi”.

Vianoce su tu uz o par dni, pred tym nas vsak caka este buduci tyzden, ktory bude pozostavat zo semestrovych skusok. Posledne dva dni pred Vianocami tu totiz maju polrocne skusky. Buducu stredu budeme mat teda skolu od pol osmej do pol jednej a pocas toho testy z prvych troch hodin. Vo stvrok pojdeme do skoly v rovnaky cas a testy budeme mat z poobednajsich troch hodin. A potom huraaa, Vianoce. Ale som si ista, ze viac zaujima winter formal, ktory sme mali 1. Decembra.

Takze, rano od pol desiatej do pol druhej sme mali marching band v ten den. Bicyklovala som tam, pretoze Hannah nebola doma. Mala totiz sutaz z oral interpretation a bola mimo mesta. Nas trener sa hrozne rozculil a ocervenel a dupol si aj nohou, pretoze niekto nevedel hrat nejaku skladbu. Potom som utekala domov a isla sa pripravovat na winter formal. Take tradicne babske veci. Okolo siestej prisiel k nam Sean, aby sme sa mohli odfotit pred vianocnym stromcekom. Hannah prisla tesne po tom a za 10 minut sa musela prezliect a stihnut vsetko, co mne trvalo tak tri hodiny. Potom po nas prisiel JORDAN, The driver. Totizto, mama Hanninho partnera  je clovek, ktory je nespokojny so vsetkym, co ktokolvek urobi alebo navrhne. Vsetko musi byt podla nej a preto vsetky plany, ktore sme mali, boli zrutene v priebehu jedneho telefonatu s Hunterovou mamou, ktora chcela, aby jej synacik si tuto noc pamatal. Ale mne to vobec nevadilo, pretoze sa nam rozhodla najat sofera. Teda, pre Hannah a Huntera a ja som so Seanom isla s nimi. Jordan, the driver, ako sme ho nazvali, nas odviezol do talianskej restauracie vo svojom Cadillac Escalade, kde mala nasa skupinka veceru. A ked hovorim nasa skupinka, tak myslim skupina, pretoze v nej bolo 18 ludi. Boli to vacsinou decka z marching bandu. Vyhodou bolo, ze za veceru platia chlapci, a vlastne aj za cely vecer, takze baby to nestoji nic. Ked sa nejaky chlap citi ukrivdeny, tak nech skusi kracat celu noc v podpatkoch. A tancovat v nich. Sean mi prikazal, ze si mozem objednat iba vodu a mozno lad do nej, pretoze viac platit nebude. Ja som ho vsak ingnorovala a mala som genialne fetuccinni alebo nieco take. Potom nemal inu moznost, iba to zaplatit, haha. Potom isli vsetky decka na tanec, ale kedze Hannah prisla neskoro domov, nestihli sme sa odfotit, tak sme isli k Hunterovi domov s jeho soferom Jordanom, kde jeho mama chcela, aby sme sa odfotili pred ich ‘vystavnym krbom.’ Potom sme sa konecne dostali na tanec, od nejakej pol desiatej do jedenastej. Pesnicky boli absolutne nanic ale ten vecer vlastne vobec nebol o tom tanci. To bola ta najmenej podstatna vec.

Potom sme sa isli prezliect do normalneho oblecenia a topanok a Jordan the driver nas s Hannou, Seanom a Hunterom zaviezol do GALAXY GAMING, kde sme sli na polnocny laser tagging. Tam sme sa s nim rozlucili a povedali si zbohom. Jordan the driver vsak navzdy ostatne v nasich srdciach. Tam nas uz cakal zvysok nasej osemnast clennej skupinky a hors a strielat sa. Teda, pre vas vsetkych, ktori nemate sajnu co to je. Ocitnete sa v tmavej miestnosti s kopou haraburd, ktore vam stoja v ceste. V ruke drzite zbran a na sebe mate vestu. Ste rozdeleni do dvoch timov. Vasou ulohou je zlikvidovat druhy tim tak, ze na nich strielate. Funguje to na principe laseru, cize na niekoho zamierite a laserom ho zabijete. Ako vsetci tu vedia, ja som prisla z armady zo Slovenska a preto nas tim vyhral kazdu hru (az na dve.) No musim vam povedat, ze ked takato sranda je aj v naozajstnej armade, tak porozmyslam o pridani sa do nej. Ked sme skoncili, bolo okolo pol druhej a potom sme sli ku Chloe domov, kde sme prespali. To som uz vsak bola len ja, Hannah, Chloe a dalsie dievca z nasej skupinky. Tam vsetci pomaly zalahli, len ja som posledna zostala pozerat Step up do stvrtej rano. V nedelu rano od nas chceli, aby sme existovali a aby sme sli do Kristianovej skoly pozriet sa na muzikal, v ktorom hral. Muzikal bol skvely, zaspala som iba raz a uz som sa nezobudila. Haha. Ale pointu som ako tak zachytila. A tymto sa konci dlhoocakavany vikend. A skola znova. A, na telesnej sme hrali posledny tyzden hokej a vsetci, ktori ma absolutne podcenovali zabudli, ze som Slovenka a hokej mam v krvi. Myslim, ze odteraz si to uz budu pamatat. Maju na to spomienku, vsetky modriny na pistale. Najlepsie bolo, ked sme jednu hru remizovali a preto sa islo strielat z polovice ihriska do branky. A pravidlo je take, ze ked uz niekto strielal ,tak nemoze znova. Tak strielali, strielali, strielali, az uz tam nebol nikto, kto by strielal. A tak som prisla na rad ja, ako posledna. Pocula som, ako niekto za mnou zasepkal, prosim, nech sa aspon trafi do puku. Niekto dalsi mu vsak povedal, nie, ona je prekvapivo dobra. A pekne som to tam strelila z pol ihriska.

A chcete vediet este nieco? Pred dvoma tyzdnami som bola darovat KRV! Tu je totiz povolene darovat krv uz v sestnastich. Povodne som vsak nemohla, pretoze ktokolvek, kto zil v Europe pred 1996 nemoze darovat krv v Amerike. Tak som sa isla len pozerat, ako Hannah s Thomasom daruju krv. Hannah vsak bola nachladena a nemohla a ja som tak strasne chcela, ze sestricky sa pozreli na pravidla a povedali, ze by som mohla, kedze som narodena v 1996. Ja som sa tak strasne radovala, ze budem mat v ruke zapichnutu ihlu 10 minut, ktora mi bude sat krv, ze sestricky usudili, ze v zivote nevideli cloveka, ktory sa viac radoval z darovania krvi. A ked mi tam pichali tu ihlu, tak som pozorne z blizka sledovala, ako mi to prebodava kozu a derie sa cez vsetky tkaniva, akoby to bola ta najlepsia vec na svete. Potom o tyzden neskor vsak prisli vysledky a povedali, ze krv darovat nemozem, pretoze som zila v Europe viac ako 5 rokov. Takze fakt skvele. Pol litra krvi skoncilo pravdepodobne ako potrava pre upirov a nie na zachranu cloveka. A ked uz hovorime o tych chutnejsich veciach, neda mi nespomenut nas labak na biologii. CHceli sme zistit, ako katalyzator rozlozi peroxid vodika na vodu a vodik. Ako katalyzator sme pouzili pecen. Ucitel velmi nazorne lial alebo sypal pecen do mixera, kde ju potom pekne mixoval a ono to pachlo a on sa tesil ako male Jojo z jojo cukrikov. A tak sme potom liali cerstvu rozmixovanu pecen do peroxidu vodika. Na zaver hodiny nam predviedol, co sa stane, ked nadobu s pecenou a peroxidom zavries a potrasies. Haha. Hned svoju pomocnicku varoval, aby utekala, ked to potrasie a myslel to doslova. Pecen sa totiz rozletela po celej triede a ja, ako clovek v druhej lavici, som mala tu cest mat na sebe DNA ineho organizmu. A ucitel sa znova tesil ako male Jojo. To sa mi najviac paci na nasich hodinach biologie a chemie. Ze robime naozajstne pokusy. Napriklad minule na chemii sme naplnili balon vodikom a vodik je pomerne vybusny. A potom sme ho zapalili. To bola ta najkulovejsia vec na svete. Vybuchlo to skoro ako auta v Kobre 11. Raz sme mali kvoli tomu evakuaciu skoly, pretoze nejaky chemikar robil pokus a spustil poziarny alarm. Prisli hasici len na to, aby poklopkali ucitelovi po hlave, ci je normalny. Ale tie detektory sa spustia same a automaticky zavolaju hasicov,  hoci ziaden poziar tam nebol.

A este sa musim postazovat. Na telesnej sme vo stvrtok museli stvrty krat za tento polrok behat pacer. To je ta otrocina, kde ti mily hlas z reproduktorov pocita, kolko krat si prebehla z jednej strany telocvicne na druhu. A tempo sa zrychluje, musis coraz rychlejsie a rychlejsie dojst na druhu stranu, inak si out. A mat telesnu hned po obede je ta najvacsia chyba na svete, verte mi. Nikdy to neskusajte. Napriek tomu som vsak zabehla 76 krat, co bol moj rekord po poslednych 66 razoch. A Toto bola len fyzicka skuska. Este nas caka semester test z telesnej, co je velmi zaujimava vec. Fakt dufam, ze neprepadnemJ

Kedze Hannah je teraz vacsinu vikendov, alebo aspon piatkov aj sobot, na sutaziach z oral interp, ja nemam doma sestru. A tak si robim sama sebe program. Pred dvoma tyzdnami v piatok som sla do kina s troma dievcatami, ale este pred tym som sla s Katie do Coldstone, co je najlepsie zmrzlinove miesto na svete. Teda, ked ste tam, tak sa viac citite v nebi ako na svete. A tam som zazila najvtipnejsiu situaciu vobec. Teda, Katie sa pravdepodobne za mna hanbila, kedze vyhlasila, ze na verejne priestranstvo so mnou uz v zivote nejde. V Coldstone mate totiz vyber z miliiona zmrzlin, na ktore si pridate co chcete. A tak som najprv poprosila o pol miliona ochutnaviek zo zmrzlin, aby som sa mohla rozhodnut. Potom som si jednu vybrala a poprosila som si na to orechy. Potom som to isla zaplatit. Avsak som zistila, ze to nechcem do kelimku, ale kornutku a tak to musel predavac cele vysypat a dat do kornutku. Potom som zaplatila a potom som zistila, ze tam maju aj banany. Tak som tam chcela este aj banany. Tak to musel vysypat znova, pridat tam banany, zamiesit a nauctovat banany. Tusim, ze ked som odchadzala, tak som zbadala na jeho vlasoch sediny. Ta zmrzlina bola taka roztopena zo vsetkeho toho prerabania. A Katie radsej utekala k autu. Potom sme sli do kina na Life of Pie. Skvely film, fakt skvely. Usudili sme, ze by sme mali chodit von castejsie. Teda, kazdy piatok. A tak sme o tyzden neskor v piatok sli ku Katie domov, kde sme hrali Dance evolution a potom sme pozerali Inception. Mne museli vysvetlovat ten film este pol hodinu po skonceni, ale konecne som tomu ako tak pochopila.

V sobotu sme mali marching band, co bolo absolutne skvele, pretoze cely stvrtok a piatok snezilo. Nikto vsak nad nami nemal zlutovanie, iba na prikazali, aby sme si doniesli lopaty na suflovanie snehu. A tak sme museli suflovat sneh pred tym, ako sme mali „Tu cest“ tri hodiny trenovat v minus 10 stupnoch. A oni nas nahravali a povedali, ze to poslu do Pasadeny, kde to video pustia, ked budeme 5,5 mile marchovat pred 80 milionmi ludi. Nic vas viac nenabudi, ako marching band. Ked chcete vidiet to video, tu vam ho pridavam: http://youtu.be/S9uR9kJELfY

Musim ist do marching bandu, fotky vsak popridavam, ked sa vratim. Baj baj!

 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to KRV a upiri

  1. mum píše:

    moja zlatá, ako pozerám, ty si už celkom múdre dieťa, keď si neostala len pri vode na večierku. Ja som bola ešte v 19tke sprostá – vtedy mi oco kúpil zlaté náušničky na narodeniny a prisľúbil, že to bude tak už každé narodeniny, že budem obdarovaná šperkom. A vieš, ako to je … – jediné šperky moje sú moje tri deti 🙂

  2. mum píše:

    PS – napíš výsledok testov – či si neprepadla 🙂

Pridaj komentár

