Nakupna horucka

Ospravedlnujem sa vam uz dopredu, ak nie vzdy trafim pismenko, ktore mam trafit, moje prsty sa roztiahli do obrovskych rozmerov vdaka Vdakyvzdaniu. Jedloooooooooo.

Ano, minuly tyzden som zazila svoje prve Vdakyvzdanie. Ale pekne od zaciatku. Kedze som vedela, ze sa bude vela jest, do skoly som sa minuly pondelok vybrala na bicykli. Hannah sa na mna pozrela, ci sa mi nahodou mozog nepripiekol, ale s milym usmevom povedala, ze ona pojde radsej autom. V utorok rano sme mali marching band, takze nebolo sily, ktora by ma dohnala sadnut na bicykel o pol siedmej a ist do skoly. Navyse, bolo pod mrazom a cely nas trening sme zneli ako zdochynajuce kone, pretoze nastroje boli zmrznute. V utorok vecer sme sli s Hannou do nakupneho centra, pretoze sme, pochopitelne, potrebovali saty na winter formal. Ja som, samozrejme, nic nenasla, v com by som nevyzerala ako sud, ale aj tak som si kupila jedne, ktore vyzerali priatelne. Hannah si kupila tiez saty, hoci mne sa viac pacili ine na nej. Na ceste domov uz bola vonku tma a s nasimi orientacnymi schopnostami sme sa stratili. Ale poriadne. Cesta mala trvat tak 10 minut a my sme sa po 15 minutach ocitli niekde na okraji sveta, kde som v zivote nebola. Tak sme sa otocili a tam nas vital napis, ze vstupujeme do Sioux Falls. Co bolo pozitivne, pretoze ja som uz fakt myslela, ze to bude napis vstupujete do Chicaga. Hannah bola poriadne vystresovana a zufala. Zavolali sme teda ocovi a ten nas nejak navigoval domov. Ked sme zbadali povedomu ulicu, bola som nadsenejsia ako vrabec z korky chleba.

Od stredy do piatku sme mali volno vdaka Vdakyvzdaniu. Sice neviem, ci sa drhnutie celeho domu cely den pocita za volno. Nastavila som sa vsak na domaci rezim: oko Saurona,  teda maminy, ciha na kazdom kroku a kazdy Bodov chlp je bud upratany, alebo pracovnik je zdestruovany. S tymto v hlave mi isla praca akoby som mala byt zdestruovana. Poviem vam, v ten den som umyla plne umyvadlo riadov asi 5 krat. A ususila. A upratala. A znova pouzila a umyla a upratala. Vsetko sa lesklo, dokonca aj koberec. Aj som pripravila brusnicovu omacku a nastruhala zemiaky a urobila zelatinu. Vo stvrtok k nam totiz malo prist 15 ludi. A aj prislo. Babka dedkovej prababky, sestra brata, dcera matky, vsetci tu boli. Mali sme 10 kiloveho moriaka a vsade jedlo. U nich sa to vola sice vecera, ale okolo jednej sme jedli a potom sme deti(teda, mladsia generacia) sa dogulali k sedackam a pozerali film. Ostatni sa zatial rozpravali alebo co. Starecke reci. POotm sme mali aj naozajstnu veceru, ked ti uz jedlo vytekalo z ocnic, ale stale si jedol. A potom bol cas na zblizovanie sa a komunikaciu. Tak sme hrali spolocenske hry, ja som bola s Hannou v time a 9 krat z desiatich sme v rade prehrali. No nemozme mat vsetko, byt krasne, chytre a este aj stale vyhravat. (mehehe)

Okolo osmej sa vsetci zdvihli a sli kade lahsie a aj by som utekala s nimi, avsak Sauronovo oko vo mne mi povedalo, ze pred upratovanim sa neskryjem. A tak sa cela tato parada za pol hodinu skoncila. Presne tolko nam trvalo umyt vsetky riady, odprestriet stoly a povysavat. Do pol hodiny bol dom ako keby v nom nikdy nikto nebol.

V piatok po Vdakyvzdani maju Americania Black Friday, z ktoreho sa tesia aj obchodnici aj shopoholici, pretoze sa vsetky obchody dostavaju z debetu. Vsade su 50 percentne vypredaje, ludi je ako hub po dazdi. A my s Hannou sme sa rozhodli, ze toto vyuzijeme a isli sme nakupovat o pol noci zo stvrtka na piatok, ked sa vsetky obchody otvaraju. Uz od pol dvanastej stali ludia pred obchodmi v kose (mudrejsi sedeli v aute) a cakali, kym odbije dvanasta hodina. Ked ich vpustili dnu, bola to ako upratovacia cata, pretoze vsetko mizlo z regalov. Ja som nahodou narazila na saty, ktore sa mi pacili a dokonca som nevyzerala ako sud. Aj som si ich skusila a aj som sa opytala, kolko stoja a aj som si ich kupila. Hannah ma pocuvla a vymenila si svoje saty za tie, ktore sa mne na nej viac pacili. Avsak, potrebovali sme este topanky. Hm. Pre mna slovo podpatok a tanec dokopy je asi ako kecup a pizza pre americanov. Ale co uz, aspon budem vyzerat reprezentativne, co viac treba. A tak tu pre Sauronovo oko a jej manzela zdelujem, ze za saty a topanky som minula 23$ dokopy, cim sa len znova ukazal moj nakupovaci talent. Z nakupneho centra sme odchadzali o tristvrte na tri rano, pretoze o tretej sme mali byt doma. Co sa vsak nestalo? Nas orientacny zmysel sklamal, znova. Dostali sme sa po dialnici do nejakej dediny Caj. O tretej v noci sme nejak nechceli volat nikomu, ako sa dostat naspat do Sioux Falls a tak nam zostavalo len bludit, pokial sme nenasli cestu domov. Podarilo sa to, cize sme dosli domov s miernym omeskanim. A tak sme sa dva krat v ten isty tyzden stratili, ked sme odchadzali z nakupneho centra.

Koniec Vdakyzvdania pre Americanov znamena zaciatok Vianocnej sezony a tak sme sa v piatok vybrali nakupovat vianocne svetielka. S Hannou sme sa rozhodli, ze si musime vyskusat nase topanky a tak sme do americkej verzie Baumaxu sli v stvrtmetrovych podpatkoch. Ale boli sme cool, vsak viete. A vecer bolo zahajenie vianocnej sezony aj v meste, kde bol pochod (jupi, jupi, nas marching band tam nepochodoval) vysvetielkovanych vozov a Santa a ludia v dekach, pretoze bolo minus 5. Tam sme uz oficialne akceptovali zimu, pretoze vlastne inu moznost ani nemame.

A kedze Vianoce su uz za rohom, minule sme boli zvonit zvonky ako dobrovolnici a zbierali sme peniaze pre nejaku organizaciu pred potravinami. Hannah a Katie si spievali jingle bells avsak ked nevedeli co spievat, tak som zacala ja spievat a tancovat koledy po slovensky, za co ludia davali peniaze. Hoci neviem ci to nebolo nahoodu kvoli tomu, aby som stichla. Ked som uz ani ja nevedela, co spievat, tak som spievala ELAN. ” Ma stastie na chlapov, vzdy stretne debila, nevi e si vymysliet, co by tak robila.” Ludom to bolo v podstate jedno, asi si mysleli, ze im iba v svahilcine prajem stastne a vesele.

Takisto, Hannah si mysli, ze je pecka robit zo mna pokusneho kralika a ja taka slaba a bezbranna, nevie byt asertivna, nevie nesuhlasit, som jej skocila rovno pod noznicky. A tak mam teraz o 10 centrimetrov kratsie vlasy. To len tak na margo.

Vcera sme uz vyzdobili dom a postavili strom a uz sa mozme nedockavo tesit na Vianoce. Avsak, este nas pred nimi caka tyzden semestrovych testov a 20 dni skoly. Momentalne vam velmi zavidim, pretoze nieco take, ako strajk tu nehrozi, skola tu vzdy bola a vzdy bude. (ibaze by zhorela. muhaha) Ak vas mozem poprosit o detailne informacie o tej vzbure ucitelov, tak vas o ne prosim. Nehanbite sa pripojit aj mena ucitelov, ktori strajkuju, vylepim si ich fotky nad postel.

Zatial vam prajem prijemny den a dovidenia:)

(Spominala som vam moj skvely projekt, ktory si ucitel Americkej literatury nechal ako vzor, ze ho bude ukazovat ostatnym ziakom? Tu je jeho fotka. Plus prvy sneh a takisto vsetky moje sladkosti z Halloweenu, ktore som si este zachovala. Bolo ich ooomnoho viacej.)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to Nakupna horucka

  1. Lujza píše:

    Ako všetci vidíme, nakupovanie ti škodí. Stáva sa z teba čudné čudo, ktoré nevie nájsť cestu domov.
    A tvoje dobrovoľníctvo škodí chuderkám sluchovým bunkám okoloidúcich obetí vzhľadom na tvoj a Vandin fanatizmus v Elán. Vážne. Blížia sa Vianoce. Dopraj ľuďom aspoň vtedy ticho a pokoj :D.

    Keď už pôjde o tie šaty, páčia sa mi, aj keď mám pocit, že tam hore ti budú veľké :D. Ale myslím, že to budú tvoje posledné šaty, pretože keď si toto Sauron prečíta…

  2. sauronovo oko píše:

    1. niečo sa deje mimo mňa – nedošla mi informácia o tom, že si pridala článok, pričom mám zapnutie “follow”
    2. Lujzka celá happy sa škodoradostne šklebila nad Tvojím pomenovaním mňa “sauronove oko” – bacha na ňu, lebo mi oznámila, že má bordel v izbe. A tak ležiac uprostred prachu, chlpov, ohryzkov z jablka, mištičky z cornflakov, 16 kusov ponožiek (nie párov!!!), 5 nohavíc, (jedna noha prevrátená na rub a druhá na líce) mi oznámila, že asi by bolo lepšie, keby som “jej všetky veci zo skrine vyhodila” . A čo som ja – tyran? 🙂

    • Lujza píše:

      Jasnééééééééé nemám toľko ponožiek, jablká nemôžem jesť celé takže nemá ohryzky, bodo má vstup do mojej izby zakázaný, nohavice mám v skrini, aj ked nie všetky poskladané a misky tu nemááááááám 😀 Ešte niečo Mrs. Sauronove oko?

  3. Vandaaaa Pandaaa Srandaaa píše:

    Inak s tebou sa nieco deje ked je niekedy pre teba vela jedla 😀
    A inak preco si nespievala KDE SI??? A keby si ma poprosila tak bez vahania by som doletela za tebou a pomohla ti, ved vies ako nam to ide… 😀 A ked si uz odisla, tak nemam s kym spievat elan!… S Lujzkou asi nie :D…Jedine mamina ale…. 😀

  4. lubica píše:

    Spievala som aj Kde si! ale som uz slova pozabudala. Nauc Boda spievat, mozno vam to pojde:P A lujzkin bordel fakt nie je az taky zly oproti Hannah..lujzka, mas co robit.

Pridaj komentár

