Lubica tekvica alias g(astronomicky) vikend

Ahoj ahoj ahoj.

Dopredu upozornujem, ze tento clanok by som na vasom mieste odlozila na dochodok, alebo by som si aspon zobrala den volna. Ked tu ste, len preto, aby ste sa vyhli uceniu, tak vam poviem, ze nieze sa nestihnete naucit, nestihnete ani len test. Alebo ked tak velmi chcete, tak si aspon spravte desiatovy balicek alebo popcorn, lebo kym to docitate, tak vyhladnete.

A mame tu november, verili by ste tomu? O chvilu sneh a Vianoce. Pockat, sneh sme uz mali minuly tyzden. Rano vo stvrtok som sa zobudila a pozriem z okna, vsetko je biele. Nebol to len taky poprasok, ale ozajstny kus snehu. Tak som sa vytesovala, ze som si zaobstarala cizmy tyzden pred tym. Den bol absolutne vzrusujuci, najma preto, ze sme meskali do skoly, lebo sme odskrabkavali namrazu z okien. Potom bola nudna skola a pocas obeda sme s Hannou odisli domov, pretoze bol cas na nas vylet. Teda, najprv sme sa zastavili v Pizza buffete, kde si das tolko kuskov pizze, kolko len chces. Nieco pre mna. DOma sa Hannah spakovala, pretoze ona odchadzala do Rapid city v autobuse s ostatnymi deckami zo skoly a ja som sa nehorazne tesila na 5 a pol hodinovu cestu autom s rodicmi. Ale bolo to prezitelne, lebo som pozerala Fantoma Opery a isli sme Thomasovym autom, v ktorom sa citim ako v limuzine a mala som v nom vela miesta, lebo som bola sama na 5 zadnych sedadiel. NA ceste sme prekrocili nielen obrovsku Missouri rieku, ale aj casove pasmo a pravdepodobne aj hranicu sveta, pretoze ked sme dosli do jedneho mestecka( priznajme si, bola to diera), kde mi chceli ukazat Wall Drug, co je turisticka atrakcia s veeela obchodmi s kovbojskymi suvenirmi, nikto nikde nebol a vsetky obchody boli zavrete.

Toto miesto vzniklo tak, ze nejaka rodina kupila podnik v tom mestecku a chceli z toho spravit biznis. Avsak, biznis nespravis z toho, ze si zaumienis ze ho spravis. Tak sa rozhodli, ze ked nic, tak budu ponukat aspon vodu zadarmo ludom na ceste na opacnu stranu Juznej Dakoty, presne tak, ako sme boli my na ceste vo stvrtok. A ludia to zjavne pred sto rokmi ocenili, kedze nepredpokladam, ze mali klimatizaciu a v horucave sa celkom urcite voda zide. A tak tam mali cim dalej, tym viac ludi a zrazu to miesto zarobi $10milionov rocne.

Tak sme to vzdali a najedli sme sa vo fast foode(ake prekvapko). Vecer sme dosli do Rapid city a k Johnovi, u ktoreho sme prespali. John je Thomasov byvaly kolega a je to medved samotar. MEdved preto, lebo tolko vazi a samotar pretoze nikdy nebol zenaty a zije sam, iba zeby mal imaginarnych kamosov, nejakeho Jimma alebo Victora, naco by mal inak tak obrovsky dom? Toto nepochopim. Dobre, vsetci maju vlastne auto. Ale naco vsetci potrebuju VANY a TERENAKY? Zije sam ale ma poriadne autisko. PResnejsie toto: http://tinyurl.com/b2uhfq8 

Den sa vsak skoncil a ja som sa tesila na piatok! Rano sme sa spakovali a vyrazili k Mount Rushmore. Nemate sajnu, co to je? Styria americki prezidenti (Lincoln, Jefferson, Roosevelt a Washington) vytesani do skaly. Americka pycha a turisticka atrakcia. Najprv sme sa tam vsak naranajkovali, potom vsetko odfotili, nasadli do terenaku a pokracovali. Boli sme v takzvanych Black Hills a mali sme namierene k Needles, cize ihlam, co su zvlastne tvarovane skaly. Ja som sa na ne vyskriabala, zoskriabala a nasa cesta pokracovala. Asi hodinu sme sa krutili po serpentinach a moj zaludok stale nedosiel domov, ale napokon sme dosli na rovinu, kde stryko John si to slahol rovno do pola. Vsak preco nie, vsak ma terenak. A zacala sa jazda nahanania byvolov. Napokon sme ich nasli, velke stado obrovskych kusov hamburgerov. Ostatni boli odhodlanejsi vystupit z auta a pozriet sa na ne, mne nebolo az tak do toho, potom ako som pocula pribeh o rodinke, ktoru byvol rozparal, ked sa chceli s jednym odfotit. Nakoniec ma vsak vlastna zvedavost prekonala a vystupila som z auta priamo pred jedneho starca byvola, ktory sa na mna skaredo pozeral. Tak som na neho zaskulila a hned odcupital do neznama. Haha, asi ma aj o mne nocne mory, necudovala by som sa. Sucitim s nim, pretoze pravdepodobne som ho zobudila a ja velmi dobre viem, ze byt mila rano je velmi narocne. Minuly tyzden sa mi snivalo, ze som bola v Ruzinove na pikniku a zrazu sa na mna zacali valit tucniaky. Absolutne absurdny sen. Takze byvol. Pekne sme sa odfotili z celou criedou, boli celkom fotogenicki, nevyzerali, ze sa chystaju rozparat ma. A nestupila som do ziadneho ved viete coho, (NIE VOLDEMORT, NEMYSLIM VOLDEMORTA) co je velmi pozitivne, pretoze to by som mala ako bahenny kupel, kedze taky byvoli exkrement je celkom velky.

Potom sme sa sli naobedovat, vsetci si dali byvoli hamburger, len ja som, zazracne, odolala. (verte mi, nebolo to az take tazke. POlosurovy byk s krvou nie je az tak na zahryznutie.) Navstivili sme tiez nejaky obchod, kde vyrabaju cukriky, potom Vianocny obchod a Skandinavsky obchod. Potom sme sli domov a John nam uvaril veceru. Viete co? Steak. Celkom vazne uvazujem nad tym, ze po prichode domov sa stanem vegetariankou. Tu to nie je mozne, kedze maso maju 6 krat do tyzdna a vacsinou to je hovadzie, ktore mi uz aj z nosnych dierok vychadza. A obhajuju si to tym, ze ludia nie su na vrchole potravinoveho retazca na to, aby boli vegetarianmi. Starkin perkelt vsak budem predstierat, ze nie je z masa, pretoze toho sa nemienim zrieknut. Potom som pozerala Foresta Gumpa, KONECNE. RObim si taky mensi zoznam filmov, ktore musim vidiet.

V sobotu som sa nejak neponahlala vstat z postele, avsak ostatni sa ponahlali. Isli sme totiz na vrchol dalsieho kopca odfotit sa s dinosaurmi a pozriet sa na mesto z vysky. Ha, sranda. Potom sme sli na chvilu aj do centra mesta, kde bola halloweenska akcia pre deti a boli tam same decka i dospeli v kostymoch roznych priser. Nasla som tam aj jednorozca, avsak bez duhy. V sobotu nas cakal aj Hannin koncert, v ktorom hrala na hoboj. Bol to vyber tisic stredoskolakov z juznej dakoty, ktori mali spolu koncert vysielany televiziou. Jedina vec, ktora mi na tom vadila bola, ze taky obrovsky a velkolepy koncert sa odohraval v telocvicni, kde by ste skor ocakavali smradlavych futbalistov, nie velkolepu udalost. Ale co uz. Bolo to vsak velmi pekne. Po koncerte s nami isla uz aj Hannah domov, takze som uz nemusela byt sama s troma dospelakmi, ktori su este aj rodicia. Potom sme sa poriadne vyspali, v nedelu rano sme  si pobalili svestky a sli spolu s Johnom do jeho presbyterianskeho kostola. Potom sme sa rozlucili, John mi dal sisky na rozlucku a vyrazili sme domov. SKusili sme druhy pokus vo Wall DRug, ktory bol tentokrat otvoreny a ako kazdy spravny turista sme sa odfotili s povestnym T-rexom a osedlali zajaca. Tam sme sa najedli a zhodou okolnosti sme tam stretli Lisu, Kareninu kamaratku, s ktorou som bola v katolickom kostola a ktora vela rozprava. Boli tam cela rodinka, pretoze ich syn tiez spieval v tom zbore. Ako ste si uz vsimli, jedlo som spomenula viac krat ako normalne. To bolo preto, ze za ten vikend som jedla viac ako je normalne. Pocas toho vikendu sme boli totiz 6 krat v restauracii a doma sme nemali o nic menej jedla. Tak som si spravila zasoby do Vianoc. Domov sme dosli s plnymi bruchami a taskami spomienok. What a wonderful weekend.

Uder pod pas prisiel v pondelok rano, ked nas cakala nielen skola, ale aj ranna marching band. Kto by to bol cakal, ze niekto bude ocakavat, ze sa vratime naspat do skoly? Ja teda nie. Buduci tyzden vsak mame Chicken dinner z marching bandu, ked budeme vystupovat nasu sou pre skolu a rodicov. To budeme mat az dva krat pocas tyzdna a obidva vecere budeme vystupovat dva krat. Dva plus dva je styri. AvsaK, ked som sa vratila do skoly, citila som sa, akoby som bola mesiac na Bahamach a nie 4 dni v preriach. Dostala som totiz tolko zameskanych uloh a testov, ze nedostatkom som netrpela. A toto sa vam bude pacit. Jedno rano, ked som si isla dopisat zameskany test z biologie, tak som sa najprv rozpravala s ucitelom a ten mi povedal, ze pred par rokmi bol jednu noc na Slovensku, pretoze jeho bratranec ma rodinu v Cechach alebo nieco take. Ja som bola natesena, ze ucitel biologie ovlada geografiu a vie, kde je Slovensko, nie ako chemikar, ktory si myslel, ze som z Juhoslovakie. Potom vsak dodal : Slovensko je pekne, pripomina mi Ameriku spred styridsiatich rokov. V skratke chcel vyjadrit, ze sme zaostala krajina. Hned som ho prestala mat rada. Posledny ucitel, ktory este je na mojom liste priatelov je ucitel Americkej literatury. Ten je bezkonkurencne najlepsi. Minuly tyzden sustredene pocuval vysvetlovanie jedneho studenta a mal pritom knihu na hlave a niekto sa ho spytal, ci tam nad nim prsi. Alebo ked prisiel do skoly v zvonovych nohaviciach, trickom s vystrihom po brucho a parochnou, prezleceny za Elvisa, pocas homecoming tyzdna. Plus, ma rad moje citatelske denniky. Na jeden, kde som mu napisala o ciganoch na SLovenksu, mi napisal dlhu poznamku, ako je rad, ze som v jeho triede. A pacila sa mu aj moja najnovsia basnicka, ktoru som krvopotne vymyslala.

V utorok vecer som si vykrojila svoju tekvicu, priprava na stredajsi Halloween. V stredu bol ten den, ktory vsetci americania tak hrozne slavia. Hannah ma tradiciu, tak ako miliony deciek, ze sa prezlecie za nieco a ide ‘trick or treatovat’. Cize zvonit na domy, povie trick or treat a daju jej sladkost. Vsetci su na to pripraveni, domy maju zasoby minicokolad, cukrikov a keksikov. Je to pomerne divne, ked 16 rocni to robia, pretoze to je pre mensie deti, ale co neurobis pre cokolady zadarmo? Tak som sa prezliekla za Snehulienku, Hannah za bezdomovca a isiel s nami aj Sean, ten z marching bandu, ktory mi na telesnej prihrava. Mimochodom, to je Sean, ktory ma pozval na Winter formal, co je vianocny tanec. Tak sme chodili po ulici a kompletna bilancia je 65 sladkosti. Strnast som zjedla na ceste domov, ale povedala som si, ze zvysok mi vydrzi do Vianoc. Nesmejte sa velmi, sice ani ja tomu bohvieako nedoverujem. Vo stvrtok k nam do skoly prisla rokova skupina z Washingtonskej armady spievajuca Taylor Swift. Viete si predstavit lepsiu kombinaciu? Muzi a jedna zena vo vojenskych uniformach spievaju rock a Taylor Swift. Bolo to, akoby im niekto prisadol iste casti tela. Ale uspesne som sa uliala z testu z chemie. A kedze som zameskala dva dni telesnej, ked som nebola v skole, tie dva dni som si musela dobehnut. Za kazdy den som musela vykonat 45 minut fyzickej aktivity, tu sa len tak lahko neulejes. A potom to rodic musi podpisat a dat tam svoje cislo. Tak som sa vybrala bicyklovat. Bolo to skvele, keby som sa nestratila nespocetne vela krat. Mojim cielom bolo zist dole kopcom, ktory schadzame na ceste do skoly. Neuvedomila som si vsak, ze potom ho budem musiet vybicyklovat nahor. A tak som sa snazila najst si nejaku skratku, ktora nevedie cez kopec. Preto som bola stratena, ale podstatne je ,ze som sa nasla a v jednom kuse.

V piatok nam rano oznamili smutnu spravu, ze sa nejaky chlapec, tretiak tiez, noc pred tym obesil. A povedali nam, ze samovrazda je za tretinou umrti ludi do 25 rokov v juznej dakote. To je velke cislo.Neskor sme boli uvolneni z poslednych troch hodin, pretoze sme mali marching band prestavenie pre zakladnu skolu. TO je ako si ziskavaju novych clenov na buduci rok, ze im ukazu sou. Potom sme ich nadsene vitali pred skolou a rozpravali im, nech sa pridaju do marching band. Niektori to okorenili s join marching band or die a ja som si vytvorila vlastnu verziu join marching band and you will die. Potom po skole som sa sla pozriet na Hanninu sutaz z oralnej iterpretacie, co je akoby prednes spojeny s hranim. Je tam viacero kategorii ako duo, humor, skupinove prednesy, poezia. Zdalo sa mi to ako nieco skvele a bola by som nesmierne stastna, keby sme aj my mali nieco take. Uz mam aj plan, ze to nejako niekedy s niekym vytvorim, ked sa vratim.

Mam vela fotiek, ale este nie su v pocitaci. Vyckajte, mozno sa dockate, mozno nie. Zivot je plny prekvapeni.

(Clovece, tu sa neda nic pozerat v tomto case. Minule som zapla telku a na 12 kanaloch isla prezidentska debata. A maju asi tak 20 kanalov. Nedalo sa to pozerat. Prezident sa snazi zachranit si prdel na poslednu chvilu, vyjadrujuc posledne sluby. A mozno ze nieco mysli naozaj vazne, potom vsak bude prilis lenivy a slaby plnit ich. Vsak co, uz je prezident, preco by mal nieco robit. Druha moznost je, ze vsade su spravy o hurikane SAndy, ktory je na vychodnom pobrezi. Alebo najlepsie je, ked prezident rozprava o hurikane a vyjadruje svoj sucit tym, ze odlozi volby, pretoze by bolo nevhodne zaoberat sa takymi malichernostami, ako su volby, ked polka ameriky nema elektriku. TO je dokonca dva v jednom. Preto nepozeram telku. )

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Lubica tekvica alias g(astronomicky) vikend

  1. starka píše:

    Ahoj Lubka , kedze som na dochodku a dnes je nedela stihla som si clanok precitat haha.Neviem ako si to vsetko pametas z 2 tyzdnov napisat o kazdom dni zvlast . Robis si poznamky kazdy prezity den ??? obdivujem tvoje herecke a spisovatelske talenty Teraz boli tvoji rodicia a surodenci u nas na vikend vcera odisli. Samozrejme ze si rozkazali na obed perkelt a v sobotu zajaci gulas,v piatok boli halusky heheh., Kedze tvoje clanky predlhe musim citat aj 2 x prisla som na to ze si si aj v dalekej Amerike spomla na tvojho starkyho ktoreho dvojnika si tam nasla hehehe. . Ked som mu to precitala strrasne sa z chuti zasmial heheh. Povedal a nemam pravdu ked to hovorim / myslel tym svoje skusenosti aj ked niekomu sa to zda smiesne }

  2. Vanda píše:

    Inak ten perkelt bol fakt dobry… A nechcela by si preniest tu tradiciu na Slovensko? Aby sme chodili od domu k domu a pojedali sladkosti! Alebo aspon nam nejake sladkosti nechaj!!! 😀 A oni ti davali aj take, ze nim2 soft, orieskovu milku, a pod….alebo iba cukriky? A k tomu bicyklovaniu: podla mna ty by si sa stratila aj keby si mala ist len hore a dole kopcom 😀

  3. Vanda píše:

    Vyzerá, ´že starký je na roztrhanie… Lujzka sa totiž zamilovala do dajakého anglického speváka Styleho a rozhodla, že sa on za ňu ožení. Oco jej to vyhováral, že speváci sú “darebáci” a nešikovní. A keď sa jej pokazí niečo doma, nebude vedieť nič opraviť. No Lujzka je rozhodnutá a všetko má dobre premyslené – v krízových inštalatérskych situáciách zavolá starkýho a hotovo! 🙂

  4. ocostavka píše:

    Ucitelovi biologie najblizsie povedz, ze tvoja rodina ma vystahovalecke viza do USA, ale nechce tam zit, pretoze tvoj otec vladimir poklada USA za pomerne zaostalu a nekulturnu krajinu. To sa sice hostitelom velmi nehovori, ale ked bude treba, tak preco nie:-). je fajn, ze tam maju prednes ci oralnu interpretaciu. take nieco, alebo presnejsie retorika, patrila k najvyznamnejsim umeniam napriklad uz v antike. kto zvladne umenie retoriky, zvladne svet. cely suboj kandidatov na prezidenta je ukazkou dobrej retoriky. ak vies hovorit, je jedno, co hovoris a ludia idu za tebou:-)

Pridaj komentár

