Pudel day

Ahojte,

momentalne som hrozne nastvana, lebo som si dva tyzdne zivota vymazala. Pisala som to asi hodinu a pol a ono sa to jednym debilnym klikom vymazalo. A ano, viem, existuje undo tlacitko, ale ja som si to mudro refreshla hned potom, takze mi to nechce vratit naspat. Keby som mala papier, tak by som ho teraz rozzula. Tak podme znova.

Na koncerte Tobyho bola nuda, hudba bola o nicom, ale vsetkym sa zjavne pacila. Podla mna bola prilis jemna a nevyrazna. V piatok bola milovana futbalova hra, na ktorej nam vobec neprimrzali prdele od zimy. V sobotu rano sme sa nakladali o 4:30 do 6 autobusov, aby sme mohli vyrazit na sutaz do Minneapolisu. Nase mile mamky niekorych deti  z marching bandu, ktore su dobrovolnicky a staraju sa o deti a o vsetko, co sa im zaziada, nam napiekli sisky, takze den/ stred noci sa zacal dobre. Pretoze na 250 deti potrebujete viac ako jedneho trenera. Tieto mamky nas krmia, davaju pitie, lestia topanky pred sutazou a su skvele. Ked sme po piatich hodinach dosli do Minneapolisu, nikto nemyslel na sutaz, vsetci mali na mysli iba nakupne centrum dalsi den. Ked sme vsak vysli do oobrovskej haly, v ktorej sme vystupovali, cele nakupne centrum nas preslo. Uvedomila som si, ze ked sa ta niekto spyta, ci mas plne gate a ci sa ti trasu kolena, tak to mysli doslova, pretoze ono to je naozaj mozne. Nikdy som nevystupovala pred tolkymi ludmi a v takom obrovskom mieste. A bolo to nove, pretoze sme nikdy neskusali na takom mieste, nepoznala som travu ani teren. A kedze to bolo v uzavretom priestore, bola tam hrozna ozvena a hudba sa ku mne dostala tak o sekundu neskor. A pocas jednej casti nasej sou, ked sa musis obtocit okolo nejakeho cloveka, ktory sa obtoci okolo teba, som nejak minula mojho cloveka a dosla som k inemu clvekovi, okolo ktoreho som sa obtocila a pritom som vrazila do cloveka, ktory sa mal obtocit okolo toho cloveka, zahresila a utekala. To vsetko sa stalo preto, ze v strede toho ihriska neboli ciary, ale viking, kedze minneapolis je miesto vikingov(americky futbal tim) a ja som bola zmatena a robila som prilis velke kroky a cele som to poplietla. Chapete, nie? Ak nie, tak si pozrite 7:43 minutu videa nasej sou na youtube, ktoreho link som tu dala este davno. Fakt dufam, ze video z toho dna nikdy neuvidi svetlo sveta.
Potom som sa s Joshom rehotala nad zufalostou situacie, lebo sme si povedali navzajom, ako velmi sme to pokazili a ja som poprosila, nech mi zoberu pas a poslu ma odkial som prisla, lebo tu ja nepatrim.

Potom prislo rozhodnutie a ceny. My sme skoncili na stvrtom mieste. Aha, nie, to len mantaci rozhodcovia nevedia pocitat, skoncili sme treti. A postupili sme do finale, co znamenalo, ze sme mali cas do deviatej vecer, ked sme mali druhykrat vystupovat. A mali sme asi pol dna na stresovanie. Nasi treneri vedeli, ze sme v strese, tak nam povedali inspirativnu rec a vsetci sa rozplakali, pretoze nam nas starsi trener, ktory je oco mladsieho  trenera a tento rok odchadza do dochodku po 44 rokoch trenovania, povedal, ze je na nas hrdy a vsetkych nas lubi. Potom nasledoval nas cas. Ja som bola v totalnej panike, lebo som si myslela, ze sa mi stane to iste, co na obed, pretoze tam neboli tie ciary, ale potom som sa zazracne uvolnila, lebo som si uvedomila, ze som toto uz zvladla asi tak 200 krat pred tym, aj o siedmej rano v 4 stupnoch celzia. Tak som sla na ihrisko odhodlana zvladnut to a aj sa tak stalo. Hned po sou som citila enormny prival hormonov stastia a radosti a nas trener vyskal a starsi trener povedal, ze to je vsetko, co si mohol priat a ze je na nas hrdy a my sme boli hrozne stastni, pretoze sa nam to podarilo. Potom prisli ceny a nam na tom az tak nezalezalo, pretoze sme boli totalne nadseni zo seba a stastni, ze nasi treneri mozu byt na nas pysni. SKoncili sme druhi, a to nebolo az take prekvapive, pretoze sutaz v minnesote minnesotskych marching bandov predsa nemoze vyhrat marching band zo sioux falls. Ale vyhrali sme za to podkategorie ako colorguard(to su tie baby s vlajkami), potom dirigenti, i nastroje , teda v podstate sme porazili vsetkych vo vsetkych kategoriach okrem bicich.

To uz bol cas na nalozenie sa na autobusy a idenie (haha) do hotela v minneapolise. Sranda bola, ze jeden autobus sa na ceste stratil a dalsi narazil do steny, ale nakoniec vsetci stastne dosli, kde mali. Tam sme sli hned do izieb, ktoru som mala s dvoma babami hned na prizemi a nasa terasa bola terasa bazenu a jedalen bola rovno na nasej terase. TAkze som mala vsetko, co som potrebovala a ked sme sa rano zobudili, tak sme len vysli von balkonom a boli sme v jedalni. A kedze kazdy vie, ze zboznujem banany, tak som dostala 5 bananov od deciek, ktore ich nechceli. A vseetky som zjedla. Potom sme sa zbalili a sli do Mall of America, najvacsieho nakupneho centra v amerike. Ano, je velke a v strede je zabavny park. Mali sme stvorhodinovy rozchod a museli sme, pochopitelne, chodit v skupinkach. Tak som bola na zaciatku s Hannou a dalsimi dvoma dievcatami, ale ked som videla ich nadchynanie sa nad H&M, ktore my mame na kazdom rohu a oni najblizsie 5 hodin cesty, tak som opustila ich skupinku. A dobre som spravila, lebo oni sa za cele styri hodiny svojim babskym tempom dostali do 4 obchodov. Chodila som preto s mojimi spolubyvajucimi v hoteli a kupila som si najvacsiu zmrzlinu na svete. A celu som ju zjedla. Oblecenie som si nechcela skusat, lebo som chcela vidiet co najviac veci a preto som si kupila iba jedno tricko, ktore som si kupila len preto, aby som si nieco kupila v Mall of America. SOm si ista, ze som potesila rodicov a ich ucet. Do zabavneho parku som chcela ist, ale kazdy to zjavne povazoval za detske, a nikto tam so mnou nechcel ist, takze som sa nepovozila.

Po styroch hodinach sme sa vratili do autobusov a sli sme domov naspat do reality. CEstou v autobuse som sa ucila naspamat shakespeareovsky monolog zo sna noci svatojanskej. SHakespeare a jeho anglictina bola pre mna mongolcina a zjavne aj pre niekolko mojich spoluziakov. Tu vam prikladam moj monolog, ktory som sa musela za 4 dni naucit, pricom dva som stravila na sutazi. Tot.

These are the forgeries of jealousy:
And never, since the middle summer’s spring,
Met we on hill, in dale, forest or mead,
By paved fountain or by rushy brook,
Or in the beached margent of the sea,
To dance our ringlets to the whistling wind,
But with thy brawls thou hast disturb’d our sport.
Therefore the winds, piping to us in vain,
As in revenge, have suck’d up from the sea
Contagious fogs; which falling in the land
Have every pelting river made so proud
That they have overborne their continents:
The ox hath therefore stretch’d his yoke in vain,
The ploughman lost his sweat, and the green corn
Hath rotted ere his youth attain’d a beard;
The fold stands empty in the drowned field,
And crows are fatted with the murrion flock;
The nine men’s morris is fill’d up with mud,
And the quaint mazes in the wanton green
For lack of tread are undistinguishable:
The human mortals want their winter here;
No night is now with hymn or carol blest:
Therefore the moon, the governess of floods,
Pale in her anger, washes all the air,
That rheumatic diseases do abound:
And thorough this distemperature we see
The seasons alter: hoary-headed frosts
Far in the fresh lap of the crimson rose,
And on old Hiems’ thin and icy crown
An odorous chaplet of sweet summer buds
Is, as in mockery, set: the spring, the summer,
The childing autumn, angry winter, change
Their wonted liveries, and the mazed world,
By their increase, now knows not which is which:
And this same progeny of evils comes
From our debate, from our dissension;

We are their parents and original.

(tu som skoncila v povodnej verzii pred tym, ako som si vsetko vymazala.)

Nemate sajnu o com to je? Nevadi. Pointa je, ze som sa to naucila a na dalsi den som to musela zahrat na mojej divadelnej hodine. Kazdy mal nejaky monolog alebo duet a preto ucitel vyvolaval nahodnych ludi podla cisla, ktore si povedala. Ja som mala take nervy z toho v anglictine, ze som si povedala: vsak co, aj tak budem musiet ist, bodaj by to baron prasil.( alebo nieco take, ale v anglictine) A prihlasila som sa ako dobrovolnik, aby som to uz mala za sebou. Tym som otvorila dvere vsetkym mojim ostatnym spoluziakom, ktori akoby uzreli svetlo sveta a spojili si dve a dve a zistili, ze preco by sa mali strachovat, ze ich meno padne dalsie? proste sa prihlasis a mas to za sebou. Ziadne nervy. A preto tak kruto vyberani studenti po mojej scenke vsetci zmenili pristup a zdvihla sa vlna dobrovnolnikov. Mozem povedat, ze som zacala revoluciu a otvorila im oci. No ale k mojej scenke. Bola velmi posobiva a dostala som potlesk az tri krat, co je nezvycajne, vsetci dostavaju potlesk po scenke a potom, ako ich ohodnoti ucitel. A dostala som 98BODOV zo 100 od ucitela, ktory ma interny humor s Fletcherom a lubi sam seba. Verili by ste tomu? Ja nie.

Minulu stredu sme mali na chemiu labak a mne sa podarilo rozbit jednu pomocku a preto mame take pravidlo, ze ked niekto nieco rozbije, tak musi na dalsi den doniest cookies. Tak som prisla domov a nadsene som zacal piect. Napiekla som ako pre celu armadu a doniesla ich do skoly. Nanestastie, nejake dalsie dievca rozbila v ten den misku tiez, takze ona doniesla cookies tiez. Avsak, ona ich kupila a preto boli pritazlivejsie, pretoze mali vo vnutri lentilky. A ked si decka mohli zobrat, vsetci si zobrali jej kolaciky. Ked sa minuli, tak prisiel rad aj na moje, a ja som uzkostlivo sledovala reakciu kazdeho, kto ich ochutnal. Ben, ktory sedi predo mnou, do nich zahryzol a vydal nepekny zvuk. Pekne sa zaksichtil, pretoze chcel naznacit, ze si skoro zlomil zuby, ked zahryzol. Ked vsak zistil, ze to ja som ich napiekla, tak bol hned ako medik: nie, dobre su, dobre, mooooozno trosicku tvrde, ale maju dobru chut. A ja som si tak v hlave prikyvovala, ze Vies komu hovor. A toto bola reakcia niekolkych deciek. Tak som sa hanbila a zastrajala som sa, ze uz v zivote nebudem piect. Tak uz viete, ze aj v Amerike poznaju moje povestne kucharske schopnosti.

V stvrtok sme mali rano marching band a bola to speci skuska, pretoze vsetci maturanti z marching bandu sa mohli pozerat na zvysok nas, ktori tam zostali, ako sme predvadzali nasu sou. Mali sme tam asi 60 dier a bolo to velmi vtipne, pretoze nasi dirigenti, podla ktorych sa riadis a kracas, boli maturanti tiez a preto bolo vsetko mimo rytmu. Takisto, niektore zaklady ako bicie alebo klavesy nam odisli tiez, takze nikto nemal sajnu, kde a kedy ist. Plus, niektore decka si medzi sebou vymenili nastroje, takze flautistka skoncila s tubou a clarinet skoncil s obrovskou trubou. Decka tiez ignorovali zaklady marchovania a poskakovali z miesta na miesto, alebo kracali dozadu, alebo na niekoho ineho mieste. Srandy bolo kopec, bola to asi najlepsia skuska, aku som mala.

Minuly piatok bola skola ako kazdy iny den. Avsak, vecer sme s Hannou isli k Jaredovi, chalan od saxofonov, ktory pozval asi 15 ludi k sebe a mali sme akoze party. Tak sme tam dosli, ja som hned na uvod spadla zo stolicky, zjedla vsetky dostupne skittles a zacali sme rozmyslat, co budeme robit. A som si ista, ze takato otazka sposobila uz velmi vela objavov. Ten co pitval zabu a napajal ju na elektricky prud to asi tiez nerobil preto, ze mal doma plny kos neposkladaneho pradla a nenakrmene deti. Pravdepodobne sa len nudil. A tak sme nasli na youtube video, kde ludia nahodne padaju vo Walmarte – obchod. http://www.youtube.com/watch?v=rFkXnfinpkY tu si to mozete pozriet.

A tak sa o 9 vecer do walmartu vydalo 15 teenagerov. Nasim cielom bolo natocit najoriginalnejsie pady. Niekedy sme sa k tomu ani nedostali, lebo sme sa prilis smiali. Ale aby sme boli nenapadnejsi, tak sme sa rozdelili do 3 skupiniek a zacali sme akciu. Prvykrat padnut bolo vzdy najtazsie, a tak som sa ja ako dobrovolnicka na to dala. Parkrat sa mi podarilo spadnut tak, ze som z policiek zhodila toaletaky alebo Hannah mala v rukach vrecka cipsov a s nimi spadla na zem. Navtipnejsia bola reakcia ludi, pretoze niektori si mysleli, ze to oni zavinili nas pad. Tak na pomahali a pytali sa, ci sme ok. Neviem, ci narazali na hlavu, alebo fyzicky. Po takej tristvrte hodine za nami vsak prisiel predavac a oznamil nam, ze sa zakaznici stazuju, ze padame. No predstavte si ako hlupo to musi zniet, zakaznici sa stazuju, ze padate. Ale kedze sme sa nechceli dostat do problem, tak sme radsej odisli. Odvtedy a tipujem ze az naveky mam na obidvoch kolenach modrinu velkosti jablka. Prvy den som tam mala vypuceninu velkosti jablka, ale ta uz zmizla.

Potom sme sli naspat k Jaredovi a tam sme v tme vonku hrali nejaku nahanacku okolo ich domu. Americke domy su na to ako stvorene, kedze nemaju ploty a mozes behat dookola kolkokrat len chces. Potom sme uz museli s Hannou odist, pretoze v sobotu o piatej musela odist na oral interpretation sutaz. Thomas isiel lovit bazantov so svojim svokrom(alebo sli lovit seba navzajom, neviem, svokra som odvtedy nevidela), a Hannah mala v sobotu sutaz, preto som ja s Karen poupratovala cely dom. Mne je stale zahadou, ze ako je mozne, ze som nevidela ziadne chumace prachu u nich doma, I ked oni upratuju vysavacom iba zriedkavo. A po kuchyni nemaju vsade omrvinky, co je dalsia zahada. A aj ked chodia obuti, koberce nie su zablatene.

No tak som vydrhla dom a potom sme sli s Karen do nakupneho centra, pretoze mi chybali cizmy na zimu. A zima je uz oficialna, zajtra ma snezit. A kedze mam nejake tie geny po mojej mamine, tak som zatvarala obchod vecer spolu s predavackami, pretoze som sa nevedela rozhodnut, ktory par ciziem si mam kupit. A ked som prisla domov, hned som vedela, ze chcem ten druhy, takze v priebehu tyzdna by som ich mala ist vymenit. V nedelu som sla do katolickeho kostola s Kareninou kamaratkou a to bolo teda nieco. Z kostola sme odchadzali hodinu po omsi ako posledni, pretoze sa musela tetka porozpravat s uplne kazdym. Jej muz a deti si z nej robia srandu, pretoze je to ten najurozpravanejsi clovek na svete. Potom som sla k nim na obed, kde sme skoncili o takej jednej a ja som chcela ist domov, lebo som sa musela ucit shakespearea na test ale z ich domu som odisla az o pol tretej, lebo tetka sa proste nevie zastavit. Je sice skvela, ale asi 17 krat povedala, ze uz ideme, len este nieco urobim. A maju doma tri macky, vsetky slachtene, jedna taka dlhosrsta, ktora je ,prisaham, taka velka ako Bodo. A ich syn je posadnuty rybami a v izbe ma 6 akvarii. No salena rodina. Krasna nedela.

Vcera sme mali v skole mole day. Mol ako 6.02 x 10 na 23 castic..proste nieco z chemie. Preto to je 23.10. Takze na chemii sme mali party a jedlo a neucili sme sa a vsetci doniesli nejake obcerstvenie. Ja som kupila cookies, lebo som ich odmietla piect ale na chemiu sa nedostali, pretoze som ich vsetky zjedla este pred chemiou. Haha. 28 kuskov, plus som sa rozdelila s kazdym kto chcel. Ja prasa. A potom sme na chemii hrali Wii, co je herna konzola, ktora snima tvoj pohyb. A sutazila som v just dance, ale kedze hrala aj nasa chemikarka, ktora je, zhodou okolnosti aj trenerka roztlieskavaciek, ja som nemala sancu.

A viete si predstavit, ake problemy som mala potom behat na telesnej? Teraz hrame basketball a je velmi zaujimave, ze druzstvo, v ktorom som ja, nikdy nevyhra. NIKDY. Bud je to nejake kuzlo, alebo som hrozna lemra. Je to az smiesne. Avsak jeden prvak, ktory je aj v marching bande, Sean, ten mi zvdy prihra za kazdych okolnosti, no ostatni ma proste ingnoruju. Nafuknuti americania.

Potom vecer sme mali futbalovu necakanu hru, takze vsetci boli maximalne nadseni, ale nejako sme to prezili a dozila som sa dnesneho dna. Sice ani to nie je nic moc, pretoze Hanca sa vcera nudila a dala mi vlasy do nataciek a dnes vyzeram ako pudel. Hihi. Najviac sa vsak tesim na zajtrajsok, pretoze odchadzame do Rapid city, v ktorom budeme az do nedele.( Nasa rodina. ) Pretoze Hannah je v all state orchestra, takze tam ide hrat na hoboj a my sa budeme pozerat a potom pojdeme na vylet do Mount Rushmore, kde su ti Styria prezidenti a este ktovie kam. A tento prispevok sa stal nemiestne dlhym, takze uz koncim a dakujem za pozornost a dockavost. GudbaJ.

D7K_0455

A tu som hned prvy  clovek so saxofonom.

http://www.flickr.com/photos/knutsons/8080546630/

 

This slideshow requires JavaScript.

(vopchavam tu stare fotky z narodenin Thomasa, festivalu, prveho dna do skoly, miesta, kde sme sutazili a nasho hotela v Minneapolise.)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Pudel day

  1. mum píše:

    neskutočné!!!
    Tento príspevok je vynikajúci!!! Nie som si istá, či je to preto, že si ho písala na dvakrát, alebo preto, že som si dala už 3 poháre vína 🙂

  2. Dadka píše:

    ahojky to je jak možne, že tebe bolo malo 4 obchody za 4h…keď si doma a ideš k nám do maxu zvyčajne stihneš aj menej 😀 nejak ta ta amerika zmenila.len ci ti to vydrží aj doma..možno začnem aj ja chodiť s vami…ale inač pekný článok ako stále

  3. Sash píše:

    Cau Lub!!
    Vrela vdaka, po 6 tyzdnoch v Londyne kleslo moje sebavedomie z anglictiny opat na nulu…:D Toho Shakespeara nezavidim, ale mas moj obdiv, a ako si to dokazala na 98 bodov?!! Prisamvacku ze to musel pisat potme s brkom v jednej ruke a flasou whiskey v druhej. Vazne gratulujem!! Inak tie fotky vyzeraju uzasne (priznavam, ze ten hotel ti zavidim, hlavne jedalen) a moja sestra ti odkazuje, ze si mas nabuduce do marching bandu obliect suknu. A mamina tvrdi, ze to je take americky chore. A ja si myslim svoje a drzim ti palce. Lubi, uzi si poriadne vylet a potom urcite napis dalsi clanok, nech sa mam na co tesit!

    PS: Ja by som si aj tak zobrala cookie od teba. 😀 aj za cenu toho rizika

  4. Anka píše:

    Ahojky Lubko! A uz si navstivila Old Navy store? Ten je fajny! Som ho mala rada :-). Stale sa zamyslam nad neuspesnost tvojho pecenia (taka uspesna zena ako ty musi zvladnut aj toto lavou zadnou) tak bud to bude asi tym, ze pouzivas ine “americke” suroviny a slovensky recept 🙂 – aku muku pouzivas? All purspose flour alebo selfraising flour (lebo ta obsahuje uz prasok do peciva v sebe) cize musis znizit mnozstvo prasku do peciva (ci sody bikarbony) pri tomto druhu. Ci mas margarin (ktory je slany a neda sa s nim piect) alebo “normalne” maslo alebo marganin speci na pecenie (taky nemali ani v AU haha) atd atd……alebo je potom na vine cukor alebo vajcia hehe no nedajboze aj kucharka :-)! Dnes sme prave robili v pekarnicke ten bananovy chlieb co aj vtedy ked ste tu boli – odvtedy sme asi mali pauzu. Inak mam aj recept na super cookies co som piekla aj v Au aj tu sa podarili (tusim ste ich jedli na Vianoce v PP). Tak by sa ti mozno aj USA podaril a neboli by tvrde ……
    Inak super clanky, drz sa! V tych uniformach nevidno kto je co (male/female) ale neva, aspon netreba mat do toho figuru kedze su take neforemne – no to niezeby si ty nemala! Mala si poslat aj fotku aj ako vyzera pudlovy uces na Lubici nech sa pobavime.

Pridaj komentár

