Keby niekto rozmyslal, ci ist do Ameriky

Ahojte moji mili,

stvrty den mam za sebou a preto by som vam chcela porozpravat o skusenostiach, ktore zatial mam. Je to cisto informativne, nic zaujimave.

Po prve, ked niekto povie, ze skoly v Amerike su primitivne lahke, ze americania su pozadu, tak mu neverte. Ked vam niekto povie, ze skoly v Amerike su tazke a  nezvladnete to vsetko, tak mu neverte tiez.  Ide o to, ze americke skoly funguju na uplne inom principe, ako nase. Vsetko je presne stanovene. Nikto pravidla neporusuje. Cez hodinu nikto nerozprava, nikto NEODPISUJE pocas pisomiek. Je to sok, pretoze na Slovensku je vsetko volnejsie, ked ti zazvoni mobil cez hodinu, neposlu ta k riaditelovi, ked chodis po chodbach cez hodinu, nemusis mat priepustku. Ked zazvoni, vsetci sa zdvihnu, i ked je ucitel useknuty v strede vety. Ziadne take, ze zvoncek na koniec hodiny je pre ucitela. Nikto si nepise domace ulohy pred zaciatkom hodiny, lebo ma na to presne 6 minut a to je tak ledva akurat, aby sa stihol premiestnit z triedy do triedy. Ucitel nedba na to, kolko uloh kto dostane, on iba uci svoj predmet. Preto je lahke skoncit zahrabany v projektoch, labakoch, citatelskych dennikoch a domacich ulohach. Ako ja cely tento tyzden. Od kedy pridem domov az do deviatej robim na ulohach a potom idem rovno spat, kedze moj budik zvoni o 6:00…Ako som uz spominala,  kazdy den okrem pondelka mame marching band iba rano a v pondelok mame az po skole. Tak vedzte, ze aj ked sa budete ucit ucivo, ktore ste uz na Slovensku prebrali, budete musiet k tomu robit domace ulohy a v anglictine to ide o DOST pomalsie. Prvy semester je teda tazky, kedze musim drzat tempo s anglictinou, prisposobit sa skole, a stihat vsetko doma. V druhom semestri, ked uz nebudem mat tak problem s anglictinou a nebude mi robit problem ako sa povie bromecnan, tak to pojde hadam rychlejsie. O, este som nespominala stupnicu:

100-93percent……A

93-85percent………..B

85-78…………………..C

78-70………………D

70-0……..Prepadnutie

A keby si niekto robil starosti s tym, ze americke skoly su nejake konce sveta, kde sa deti mlatia a ohadzuju jedlom, tak to tak nie je. Su ovela tichsi, vychovanejsi a nie drzi ako na inych skolach. Ucitelia sa nenasieraju. Idu podla pravidiel a vsetci to vedia, no mercy on us. Urobis nieco? Tvoj problem, ty ides do riaditelne. Odpisujes? ok, ziadna kazen o tom, co sa ma robit a co nie. Bajbaj, vitam riaditelna. Este stoji za to opisat moju telesnu.

Takze, zacnem tym, ze na nej zomriem jedneho dna. Seriozne, je to zabijak. Ano, decka sa krmia somarinami, pringles, cheetos, cocacola. Ale nie su to ziadna lemry. Je ich tak vela, ze sa neda povedat, ze su tucni. Je tu viac tucnych, lenze aj viac ludi. No a mam telesnu s dvoma dievcatami a asi 20 chalanmi. Kedze je dievcat tak malo, tak ucitel nemoze dbat o to, ze ty si dievca, ty nezvladnes tolko ako chlap. Limity su teda stanovene chlapske. Poviem vam, ti blaznivi basketbalisti cernosi, ktori sa zavesia o kos a je to tam, nie su len vo filmoch. A ked ta niekto taky prevalcuje, tak je to na nic. A ked sa mas s nim bit o loptu. Vsetci, ktori hrali na telesnej basketbal s Danom si vedia predstavit, ake to musi byt s dvadsiatimi Danami.:P Teraz robime testy na zaciatku roka. Vcera sme robili brusaky a prebiehalo to asi tak, ze bol mily hlas tety z mikrofonu, ktora opakovala UP, DOWN, UP, DOWN a v tom tempe si musel robit brusaky, az dokym si neskoncil so svalovicou na KRKU a celom bruchu, ako ja. To iste s klikmi. No porazindel, ja som si myslela, ze nie som lemra, ale ked som po 13 kliku spadla na zem, tak som zistila, ze som. Pricom dievca cislo dva, ktora tam chodi, spravila 31. Vsetci chalani ju zboznuju, i ked ja som si na zaciatku myslela, ze taka ovalna osoba toho vela nespravi. Ked vsak povedala, ze bola roztlieskavackou, hra basketbal aj volejbal, tak mi doslo, ze ja sa asi mozem zahrabat pod zem. Alebo zomrem proste prirozdenou formou zajtra na telesnej, ked budeme robit behaci test. Teda, behat od steny telocvicne k druhej stene a teta z reproduktoru nam bude diktovat tempo, ktore bude horsie a horsie. A je ocakavane, ze prebehnem 40 krat. SUPER. Ale, ked nam vyhrava hudba z reproduktorov pocas celej telesnej, tak je to super. A este som vam nerozpravala o interaktivnych tabuliach, o ktorych doma len snivame. Kto by nevedel, o co ide, tak je to projektor, ktory ukazuje priklady na tabulu a ucitel ich pisanim prstom vyriesi. V KAZDEJ triede. Ziadna krieda, ani fixka. A je to super duper. Alebo som vam nespominala, ako priklady na chemii riesime na Ipade, ktory ma kazdy ziak v triede.(Ano mami, vygugli si, co je to Ipad.) A potom sa ten vysledok nejako zazracne objavi na super duper interaktivnej tabuli. A samozrejme, pocitace su v kazdej triede.  No dobre, dost bolo toho:D Ale stale ma fascinuje ako normalne je tu pre kazdeho vlastnit auto.  Ja som nemohla mat este ani obcianku a Hannah tu uz mala vodicak. O, a v marching band hram na saxofon, ale kedze nanho neviem hrat, tak len kracam a tvarim sa, ze viem:D

Este musim spomenut, ze toto sa nevztahuje na vsetky skoly v USA. Toto je iba moja skola a jej opis.

P.S. Vzhladom na vsetky moje povinnosti mozno niekedy nebudem schopna pisat pocas tyzdna, takze si nezvykajte na castne prispevky:) See ya!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Keby niekto rozmyslal, ci ist do Ameriky

  1. maminia píše:

    Lubinka, s tou telesnou potom neviem, či si veľmi vyhrala – niekde v prvom príspevku si písala, že si dáš niečo ľahšie na zabavenie, nie ťažkú chémiu a fyziku, ale telesnú. By the way – nejaké domáce práce predmet tam nebol? P.S – keď decká na telesnej majú taký dril, už som pochopila, prečo pes Toby je taký vycvičený. Zvieratám asi ešte pritvrdia…
    I-pat i-mat: nebooj Ľubinko, to ja celkom dobre poznám – to je predsa náš oco 2 v 1 i Pat i Mat :).
    Inak – tá tvoja hra na saxafón – to by ma veľmi zaujímalo, ako to vyzerá :P!

  2. vlado píše:

    Co sa robi v tej riaditelni, kam vsetkych posielaju, kedze to znie tak magicky?
    Vsetko je vec treningu. Ak clovek nerobi kluky, tak ich spravi zalostne malo len prirodzenou silou. Ak ich trochu potrenujes, tak urobis 50 ani nevies ako. To je skusenost. A tak to funguje v mnohych veciach. Z nuly do nadstandardu sa ide pomerne jednoducho. Tazsie je uz potom dostat sa do vyssieho levelu. To mas ako s vysavanim. Vysavat na 90% je jednoduche. Tych zvysnych desat je potom narocne (rohy, kuty, pod nabytkom…). Vsak to poznas.
    Vasa skola evidentne patri k lepsim a modernejsim. Aj preto, ze nie je niekde v New Yorku.

  3. Anka píše:

    tiez mylism, ze by si mala raz vyskusat tu director’s room a napisat presne, co sa deje v nej! Nech uz teda mame uplne info, nie?
    Tiez si nenapisala podstatnu vec – ci uz mas nejaku tu kamosku v triede alebo inde – teda okrem tvojej step sister Hannah :-). Teda ako sa k tebe spravaju ti spoluziaci, hoci asi su zvyknuti na roznych pristahovalcov a navstevnikov a ci na tej interaktivnej tabuli sa im podarilo lokalizovat aj Bratislavu.

Pridaj komentár

