Ze ci zijem vobec

Ahojte mili moji,

zaujimalo by vas, ako som prezila prvy den v svojej skole? Tak to sa pytam aj ja seba. Ako som prezila vobec vcerajsi den? Ale pekne pomaly.

Naposledy som vam spominala, ze som sa chystala na svadbu. Ano, prvy tyzden v Amerike a uz som aj svadbu zazila.Vydavala sa nejaka sestra matky kamaratky neviem koho. Bolo to v katolickom kostole, hoci to tak nevyzeralo. Nemyslim, ze to nebolo dost americke, nebolo to dost katolicke. Farar vyzeral, akoby prave vosiel do nasho chemickeho labaku a tam zdvihal kadejake kadicky ci kalisky a horaky a zehnal sa nad nimi, pricom nevie, ako prebieha obrad. Nevesta bola krasna. Solarkovo opalena, peroxidovo blondava a americky chuda. Zenich bol plesaty a sedivy so strachom v ociach. Ktovie, ci si uvedomil, co ide spravit a lutoval to uz dopredu? POtom sme sli na chvilu na recepciu, kde vsetci usudili, ze som sweet a pretty a moj devil vo vnutri dostaval zachvaty smiechu. Potom sme vsak museli odist aby sme sa mohli dostavit na predstavenie marching band, kde skupina ukazovala svoju choreografiu PRVY krat pocas tejto sezony. Mozem spokojne vyhlasit, ze nech som ako velmi nechcela byt mazoretko spartakiadicka, tak sa teraz strasne tesim, ked tak budem moct pred ludmi vystupovat a bude to mat taky super efekt, ako malo tamto predstavenie. Bolo to nieco Bravurne! Potom sa vsetci este vratili na recepciu, ale ja uz som zostala doma, lebo sa mi nechcelo znova vysvelovat, ako sa vyslovuje moje meno: Lubica! to je ako pizza!

V sobotu sme boli nakupovat potraviny a veci do skoly a vecer sme sli na oral interpretation party. To je party vsetkych z kruzku, na ktory chodi Hannah. V nedelu som bola v Lutheranskom kostole, ktory bol fakt divny. Neviem, ci to vsetky su take, alebo iba tento, pretoze nemal ziadne poradie veci, vsetko slo akoby improvizovane, ziadna forma.

A je tu pondelok. Rano som vstavala o 7:15, naranajkovala sa a sla s Hannou autom do skoly. Deciek bolo vsade plno, chodby boli natrieskane teenagermi roznych ras, vierovyznani a farieb.  Vsetko bolo napchate a dostat sa do tried, do ktorych potrebujes pocas 6 minutovej prestavky cez OBROVSKU skolu znie moznejsie, nez to naozaj je. PLUS, na zaciatku som protestovala, ze naco mi je obrovsky ruksak na chrbat. Teraz tomu absolutne rozumiem. Na chemiu mam 1000 stranovu ucebnicu, na matiku 1032 a biologia asi 900 a to musim nosit kazdy den domov a po celej skole, lebo nestiham si to zobrat zo skrinky pocas prestavok. Neviem, ci su vsetci oboznameni s tym, ako skola funguje. Ide o to, ze kazdy si vyberie predmety, ktore chce mat a aj narocnost. Napriklad Biologia a biologia AP. Matika ma asi 6 levelov, jazyky tri. A podla toho, co si kto vyberie, tak taky rozvrh ma na cely POLROK kazdy bozi den. 7 hodin, skola zacina 8:20, konci 15:15. Medzitym je obed a AD room, co trva asi 20 minut a mas tam sediet a CITAT. Ja som si najprv naskladala tazky rozvrh, lebo sa mi nechce vsetko dobiehat, ked  sa vratim, ale hned som zistila, ze skoly v Amerike nie su tak jednoduche a  primitivne, ako niekto tvrdi. Ja mam biologiu, kde je vsetko co sme prebrali my minuly rok, matiku,  kde by som sa mala nieco naucit, potom divadlo, chemiu pre zaciatocnikov, kde sa nenaucim nic, telesnu a americku literaturu. Moj povodny rozvrh bol nezvladnutelny, pretoze ja musim dobiehat aj anglictinu a ich rezim je uplne iny ako nas. Je striktny a dodrziava sa. Aj keby som nemala problem s latkou tazkej chemie, anglictinu by som nezvladla, pretoze oni dostavaju domace ulohy KAZDY den z KAZDEHo predmetu. Latku by som teda nemala problem pochopit ,ale nemala by som cas pre ich enormne mnoznstvo uloh z kazdeho predmetu, ked mam kazdy den marching band a mne to este aj dlhsie trva v anglictine. Kvizy maju aj dva krat do tyzdna z KAZDEHO predmetu, vratane TELESNEJ. A to som si ju vybrala, aby som sa nemusela ucit tolko po skole. AKo som uz spomenula, rezim je kruty, prvy den skoly mam za sebou assignments a domace ulohy, druhy den uz aj kviz, tot. Hodina konci PRESNE so zvonenim a zacina PRESNE so zazvonenim. Ucitelia nemeskaju ani sekundy. Su priatelski a nie odudrani a ofucani, ale zato prisni.  Ziadne mobily, ziadne vynimky. Ucia, lebo chcu a to je rozdiel oproti Slovensku.

Na zaciatku som dostala sok a bola som uplne mimo, ze prvy den skoly odo mna budu nieco chciet. A sok stale pretrvava. Vobec to nebolo take, ako som ocakavala. Ze tam nebudem mat co robit, lebo americania su blbi.:D OBed som si priniesla chleba, pretoze v jedalni ponukaju hamburger, nachos, cheetos a neviem ake ine super veci. Ha, najviac ma dostalo, ked sa dnes na biologii jedna baba predstavovala ze rada pije kolu a oblubene jedlo je popcorn:D Ale inak jedia v poriadku, az nato, ze cely den hladujem, a vecer pripravia veceru a ja sa najem za troch. Vacsinou jedia sice zdrave veci, ako zeleninu, ale aj tak. Preto som si predvidavo dala telesnu, co bude velka sranda, ked budem hrat basketbal s dvojmetrovymi cernochmi rappermi. Ano, na telesnej su okrem mna dve baby a 20 chalanov. Takze to bude sranda, ked sa zajtra dostaneme k lacrosse. Prvy den som teda sla po skole domov a robit si ulohy, lebo som vecer mala marching band, kde som dostala drilling charts kazdeho pohybu, ktory urobia a musim sa to naucit.

Dnesny den v skole bol lepsi, lebo som vedela, co ocakavat. Rano o 6:55 (ZABITE MA) je kazdy den okrem pondelka skuska z marching band, takze som vstavala este skor ako som isla spat a najprv som vstala, az potom som sa zobudila. A toto ma caka do DECEMBRA kazdy den. Den prebehol celkom fajn,i ked si vedla mna nesadla Azia na obede. Chuda dievca, uz dost ze je Azijcanka, museli to rodicia davat tak najavo, ze keby to nebolo zjavne, tak je dali este meno AZIA?:D

U, a mala by som ist, lebo zajtra je co? MARCHING BAND. A uz mam aj super duper uniformu, v ktorej som sa dnes bola s Hannou fotit na marching band photoshoot.:D O, a este pripajam fotky jednej mojej ucebnice, psa, postele a…..Lujzka, toto je nieco pre teba. V kupelke hore mame OTVOR, do ktoreho hodis spinave pradlo a to pristane rovno dole v pracovni. Nie je to bombasticke??

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ze ci zijem vobec

  1. maminia píše:

    Lubinka, ako vidím, zarezávaš už naostro. Tá učebnica mi pripadala skoro ako nejaká encyklopédia kúziel z Haryho fotra a to okno na prádlo – žiadne špinavé prádlo, ale úletové okno pre Hermionu na metle. Čiže všetko maš zariadené tak, ako má byť – domáci Ťa odhadli – no pretty woman but witch :).
    Deň začínaš marching bandom o 6.55 h a máte aj popoludní tréning? Je to po celý polrok taký harmonogram, alebo len pred nejakým vystúpením je tréning ráno a aj poobede? Už sa teším, keď sa vrátiš späť, ako budeš od 7.00 h ráno marchovať (pochodovať) s metlou a prachovkou po dome – len sa dobre vycvič, aby sa Ti to dobre “zažralo” do krvi a nešlo z nej už von :). REŽIM je super vec!

  2. Lujza píše:

    Kôš na prádlo? Super!!! To by som mala poriadok vždy! A tá skriňa! Hotový matkin sen! Jediné, čo ti nezávidím je to, že vstávaš o 6:55. Ja až o 7:10 – HA! A pokiaľ ide o chémiu: No my máme 3-x menšiu učebnicu ale máme 3 učebnice. Tak veľa šťastia!

  3. Anka píše:

    Ahoj Lubica, dufam, ze si zvykas Ok a ze do konca roka to dosiahnes ako najlepsia ziacka skoly :-)! Ved nech vidi Hannah ako sa ma ucit v skole Hannach Montane nie :-)? A este si nam tusim neprezradila ci v tej marching band budes len marchovat (tancovat) alebo aj bendovat (hrat na nejaky nastroj)?
    PS. Mala by si pouvazovat nad zmenou mena napr na Bratislava, Europe alebo take cosi, nech vsetci vedia odkial si prisla lebo aj tak to tvoje meno je velmi takze ……

  4. vlado píše:

    Ľubinka, ja sa vyjadrím len k tomu podstatnému : ak ženích nemá strach v očiach, tak je buď nedostatočne informovaný alebo predčasne opitý.

Pridaj komentár

